Wednesday, August 6, 2014

TIPS BERJAYA MENYUSU BADAN

Helo semua..
Apa khabar ibu2 semua hari ini?
Tahniah saya ucapkan kepada yang baru menerima kehadiran orang baru dalam keluarga.

Entry kali ini saya nak share dengan anda semua tentang Susu Ibu.

 Penghasilan susu ibu perlukan protein, zat besi dan mineral.Kalau ibu ambil banyak zat besi dan protein lagi cepat bengkak dan penuh susu. Kerana zat besi berperanan menambah darah. Kurang darah apa akan jadi? Badan cepat penat.Bila badan penat,tenaga pun kurang dan rasa bagai tak larat nak menyusui bayi tu.
 Bila period, darah kotor banyak keluar, badan kurang kalsium.Kalsium dan zat besi penting untuk hasilkan darah, 'hb low' pun boleh menyebabkan penghasilan susu berkurangan malah boleh membahayakan kesihatan ibu sendiri.
 Ibu sihat, susu banyak, lebih2 lagi jika kerap mengepam, kerap direct feeding, prolaktin lagi banyak terhasil dan kuantiti susu pun bertambah.

Bagi ibu2 yang baru bersalin selalunya ada masalah kurang susu badan.Tapi jangan risau bila bayi kerap menyusu pasti akan banyak susu badan tu.Tak payah risau bayi tak cukup susu,perut bayi baru lahir sangat kecil sebenarnya.

Klik sini untuk info lanjut;
 Saiz perut bayi 

Ibu2 jangan pula anggap setiap kali bayi menangis tu nak susu saja,mungkin ada penyebab lain.
Kita memang sangat lembut hati terhadap bayi yang baru lahir sehingga setiap kali bayi menangis kita beranggapan yang bayi tu tak cukup susu..hihi
Tak sebenarnya,kadang2 bayi tu cuma nak dipeluk ataupun rasa tak selesa.Kenal pasti apa penyebab bayi tu menangis yer..

Memang agak mencabar tugas seorang ibu ni.Kadang2 ada ibu yang nak bagi bayinya susu badan tapi bayi tu tak nak hisap pula.Rasa macam menyusahkan bayi kalau paksa dia hisap kan..tapi tahukah ibu2 semua kita dalam dunia yang serba mencabar.Jadi, kan elok kalau sejak awal lagi kita ajar anak2 kita ni berusaha..maksud saya jika bayi diberi susu formula dalam botol, kan kita dah mula ajar dia untuk mendapatkan sesuatu dengan sangat mudah.Susu dah siap sedia,tak payah bersusah payah nak hisap pun susu tetap keluar melimpah ruah..hihi
Kalau bayi sudah terbiasa minum susu yang siap sedia dia akan jadi malas berusaha untuk dapatkan susu.
Susu formula dan susu ibu amat berbeza kerana dalam tempoh awal kelahiran memang susu ibu ni tak banyak.Perlukan rangsangan untuk perbanyakkan kuantiti susu tersebut.
Zat dan kebaikannya untuk bayi juga sangat berbeza.


Memberi bayi minum susu badan juga banyak manfaat kepada ibu..

*Penting : Untuk banyakkan susu badan, konsep asas penyusuan perlu difahami.
Kerap menyusukan bayi dan pam sekerap yang mungkin ketika bekerja supaya payudara kosong,apabila payudara kosong otak secara automatik akan memberi signal untuk membuat susu.Walaubagaimana pun anda di nasihatkan agar tidak berdiet, minum air yg secukupnya dan rajin berdoa minta dibanyakkan susu.

Shaklee ada set penyusuan yang boleh membantu anda lebih berjaya untuk menyusui bayi anda.

SET MENYUSU BADAN 3M ESKLUSIF      SHAKLEE

Mengapa Set Penyusuan Shaklee penting dan sangat membantu untuk ibu menyusu?

      

         ESP Soy Protein Isolate Powder

- Membantu ibu kekal bertenaga sekaligus mencegah migrain, insomnia, dan tekanan - Merupakan ‘Milkbooster’yang membantu kelancaran penghasilan susu dengan cepat, dan pekat - Membaiki pigmentasi dengan menjadikan kulit ibu lebih anjal dan berseri.

*Saya pengguna tegar ESP

                       Alfafa Complex

- Juga bertindak sebagai "milk-booster" - melegakan / mengelakkan sakit sendi dan belakang - Menghilangkan kelesuan dan tekanan - Membantu masalah penghadaman dan pencernaan - Melegakan sembelit - Menyingkirkan lemak dan kolesterol - Membuang angin dalam badan -Membantu masalah keputihan (Tidak digalakkan diambil semasa bayi belum bebas masalah jaundice)

                     Vitalea (Multivitamin)

- Membantu membekalkan tubuh badan dengan nutrisi yang secukupnya agar sentiasa cergas, sihat dan bertenaga - Diformulasikan dengan zat besi yang membantu ibu yang menghidapi anemia/kurang darah

                            B-Complex

- Membantu meningkatkan tenaga, serta melegakan kepenatan/kelesuan dan tekanan kerana vitamin B berperanan untuk menukarkan makanan yang kita ambil kepada tenaga - Membantu memberi mood yang baik dan tenang serta meningkatkan fokus sekaligus membantu kelancaran pengeluaran susu - Penting untuk kecantikan juga kerana vitamin B memelihara kulit dari dalam.

                Sustained Release Vita C

- Bertindak sebagai anti-oksidan serta berperanan untuk menjadikan kulit yang cantik dan anjal kerana vitamin menggalakkan / merangsang pembentukan kolagen dalam badan - Membantu meningkatkan sistem imunisasi badan supaya ibu dan bayi tidak mudah diserang penyakit - Merangsang pembentukan sel-sel baru bagi mempercepatkan penyembuhan luka.

                    Ostematrix (Kalsium)

- Keperluan kalsium yang secukupnya sangat penting untuk menghasilkan susu dengan cepat, banyak dan berkualiti kerana kandungan utama susu adalah kalsium dan protein. - Membantu menghilangkan sakit-sakit yang berkaitan sendi dan tulang. - Membantu ibu berasa cergas dan bertenaga - Membantu Melegakan dan mengelakkan masalah sembelit.

*Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Jika anda ada sebarang pertanyaan berkaitan produk shaklee atau nak dapatkan produk ini boleh menghubungi saya segera..

------------------------------------------------------

Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami.
Bagaimana ingin menjadi ahli?
Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera

Perunding Vitamin Anda : Erna Tinus 

Pengedar Sah Shaklee Kawasan Negeri Sabah.

 Cod/by hand Ranau SabahShaklee ID [ No : 992592 ]

Contact No : 016-8154633(Whatsapp/Wechat)

Email : ennchee79@yahoo.com

FB FANPAGE : Vitamin Superb Ranau 

FB Akaun : Huiren Chee 

Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 992592. Anda boleh dapatkan produk Shaklee dari saya

✓✓✓ Walk In ke mana2 Branch seluruh Malaysia, Sila gunakan ID 992592 untuk dapatkan supplement anda ✓✓✓


Post by HuirenChee

No comments: