Monday, October 6, 2014

VITAMIN UNTUK LELAKI

Hai semua..
Selamat bercuti sempena hari raya korban.Selamat hari raya untuk kawan2 yang beragama islam.

Jom kita kenalpasti vitamin terbaik untuk insan yang bergelar lelaki.
Sebenarnya kesemua supplemen Shaklee ni juga sesuai untuk lelaki,cuma kita memang dah tahu orang lelaki ni ada liat sedikit bab2 telan tablet atau pil kan..?..hehe..
Lagipun menurut kawan2 saya dan dari pengalaman saya dengan suami saya sendiri,lelaki ni kena selalu diingatkan untuk makan supplemen kalau tak alamat bertimbunlah stok vitamin kat rumah tidak disentuh pun..haha

Okeylah,Vitamin pilihan terbaik saya untuk suami dan lelaki2 diluar sana ialah VITA-LEA

Vitamin Untuk Lelaki

Fakta nutrisi dalam Vita-Lea Shaklee ;

Vitamin A ~ Untuk kesihatan mata, anti oksida, cegah rabun malam, membantu proses tumbesaran, sesuai untuk tingkatkan sistem imun dan bagus untuk rambut yang sihat.
Vitamin D ~ Memperkasakan kepadatan tulang, mencegah penyakit tulang lembut, osteoporosis dan psoriasis.
Vitamin E ~ Anti oksida yang kuat, pejalkan kulit, menjadi kulit lebih berseri, , melancarkan perjalanan darah, mencegah sakit jantung, baik untuk sistem pembiakan lelaki dan boleh mengurangkan kesan parut.
Vitamin C ~ Sejenis anti oksida, melawan kanser, merangsang pembentukan kolagen, meningkatkan daya tahan penyakit, mempercepatkan penyembuhan luka, mencegah selsema, elakkan  gusi  dan hidung berdarah.
Asid Folik ~ Baik untuk kesihatan sel darah merah, kurangkan risiko sakit jantung, bagus untuk mencegah ulser mulut, merangsang pengeluaran susu badan, cegah kecacatan fetus (untuk wanita hamil), dan bagus untuk kecantikan kulit.
Vitamin B1 ~ Menukarkan makanan kepada tenaga, memperkuatkan ingatan, bagus untuk kecerdasan mental, membina dan merangsang peredaran darah, membantu tumbesaran, mengurangkan masalah keresahan dan membantu mengurangkan mabuk laut/ darat.
Vitamin B2 ~ Elak anemia, membantu menukarkan makanan kepada tenaga, baik untuk mata letih, katarak dan mereka yang sering mengalami kekejangan.
Vitamin B3 ~ Memberi tenaga, menghasilkan hormon yang diperlukan oleh badan, merangsang peredaran darah, merawat kepeningan, membantu kurangkan cirit-birit, mencegah migrain, sesuai untuk mereka yang ada masalah nafas berbau serta baik untuk perut dan usus.
Vitamin B5 ~ Meredakan tekanan, anti stress, melawan alahan, cegah sembelit, kawal keletihan, athritis, redakan kesan sampingan anti biotik, mencegah jangkitan dan mempercepatkan luka sembuh.
Vitamin B6 ~ Bagus untuk metabolisme protein, memperbaiki otot, cegah senggugut, anti stress, mengelakkan muntah-muntah, masalah kekejangan dan anemia.
Vitamin B12 ~ Membantu tumbesaran fetus dan kanak-kanak, membantu selera makan, meningkatkan tindak balas saraf, mengelakkan anemia, keletihan dan rabun malam.
Biotin ~ Membantu B Complex untuk berfungsi dengan lebih baik, cegah rabun, elak rambut cepat beruban dan mudah gugur,  kurangkan kesan diabetis serta sesuai untuk kurangkan kesan masalah eczema dan keradangan kulit.
Kalsium ~ Memperkasakan tulang dan gigi, mengurangkan rasa kebas dan kesakitan, mengekalkan kadar degupan jantung normal serta mencegah osteoporosis.
Fosforus ~ Meningkatkan kepadatan tulang, cegah diabetis, batu karang dan pereputan tulang,  turut membantu proses tumbesaran, meredakan kesakitan arthritis dan anoreksia.
Iodin ~ baik untuk tiroid, membantu tumbesaran fetus, meningkatkan IQ kanak-kanak, membina ligamen & otot, penting untuk membentuk  tisu-tisu penghubung, baik untuk kekuatan fizikal, serta mengawal berat badan.
Zat besi ~ Membentuk hemoglobin, meredakan kesakitan senggugut, melawan penyakit, membantu tumbesaran, mengelakkan keletihan dan anemia.
Magnesium ~ Bagus untuk kesihatan tulang dan gigi, merehatkan otot dan sistem saraf, bersifat penenang semula jadi, mencegah tekanan, diabetis, sakit jantung, batu karang, sakit buah pinggang, hati dan masalah penghadaman.
Kuprum ~ Membantu menukarkan zat besi kepada hemoglobin, baik untuk kesihatan rambut, edema, penyakit berkaitan tulang, rawat masalah kebengkakan.
Zink ~ Memperkasa sistem imun, mempercepat luka sembuh, meningkatkan keupayaan seksual lelaki, mencegah masalah prostat, baik untuk deria bau dan minda yang tajam.
*Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Wah, terlalu banyak khasiat vitamin dan mineral dalam Vita-Lea.
Sebab tu saya pilih Vitalea.Kalau tak nak makan yang banyak jenis pun tak mengapa kerana vitalea ni dah ada banyak khasiat.
So,dah tak ada alasan untuk tak nak makan supplemen kan..hihi
Kalau tak nak makan banyak2 boleh pilih yang terbaik sahaja.

Vitalea ni juga adalah pilihan terbaik bagi anda yang kuat bekerja.
Memang sangat padan untuk lelaki,sebab lelaki atau suami perlu bekerja keras setiap hari.
Saya bagi suami makan supplemen ni setiap hari dan dia ada cakap sejak consume supplemen ni badan rasa lebih sihat dan bertenaga.
Disamping tu saya juga bagi dia makan Omegaguard untuk menentang kolesterol dan Performance Drink untuk diminum sepanjang hari semasa berkerja di luar rumah.Dia bagitau 'feedback' yang sangat positif.

Pilihlah yang terbaik untuk anda dan yang tersayang.

Jom Order SEKARANG!

WhatsApp : 016-8154633
Email : ennchee.hc79@gmail.com
Facebook : Huiren Chee 
FanPage   : Vitamin Superb Ranau 

Terima Kasih kerana meluangkan masa anda disini.
Jumpa Lagi dalam entry yang akan datang.

8 comments:

Enor Adam said...

Info yg sangat menarik. Tahniah anda ada blog yg banyak info.. good idea..

irene said...

Vitalea ni pun saya suka makan . Kandungan vitaminnya diumpamakan memakan 40 jenis lauk pauk.

Naimah Azizan said...

Terbaik. Jom hadiah pada yg tersyg :)
www.naimahazizan.com

Norwina Mohd Hadin said...

Vitalea adalah multivitamin berusia 100 tahun pada tahun 2015..sudah semestinya ianya vitamin terbaik dunia..Tahniah Nice Sharing

Erna Enn said...

tq Yati..Vitalea multivitamin unggul..

Erna Enn said...

Betul tu Irene..saya sendiri pun makan.Boleh rasa perbezaan klu ada ambik vitalea ni atau tidak..
sebb tu sy mesti mkn vitalea setiap hari..

Erna Enn said...

ya.jom consume vitalea..pilihan bijak utk kesihatan.

Erna Enn said...

tq kak..sbb sudi dtg melawat..hihi