Friday, October 10, 2014

KESUBURAN WANITA



Hai..hai..
Selamat berkunjung ke blog kami..Perkongsian kita kali ini berkisar tentang Wanita Subur.
Selalunya sebelum berkahwin wanita tidak akan menyedari bahawa diri sendiri tu subur atau tidak.Tentunya semua wanita mengimpikan untuk menjadi wanita serba boleh dan cukup segalanya.
Tetapi bukan semua punya nasib yang baik ataupun dengan senang2 saja dapat mengandung.
Ada juga yang dah cuba macam2 cara tetapi masih belum dikurniakan cahayamata.
Orang senang bercakap rezeki masing-masing. Tapi berat mata memandang berat lagi bahu memikul. Pujian harus diberikan kepada mereka yg tidak kenal erti berputus asa. Usaha dan berdoa kepada Tuhan mesti berterusan!

Faktor Sukar Mendapat Cahayamata
Kitaran haid tidak menentu sama ada 2 kitaran haid dalam sebulan atau 1 kitaran haid dalam masa 2@3 bulan.
Wanita yang darah haidnya terlalu banyak dan lama beserta dengan senggugut.
Berat badan berlebihan antara punca tidak subur.

Kehamilan berlaku apabila sperma dan ovum yang subur bertemu tiub fallopio dan seterusnya embrio yang terjadi tertanam di endometrium. Apa jua keadaan yang menganggu pada setiap proses ini akan menyebabkan infertiliti. Adalah di anggarkan 35 peratus disebabkan faktor lelaki, selebihnya 65 peratus faktor wanita dan sebahagiannya tidak diketahui.
Penyebab Yang Boleh Menyebabkan Infertiliti

Masalah Pengovulan

Penyebab utama yang mengakibatkan infertiliti adalah kerana tidak berlakunya pengovulan, iaitu ovari wanita tidak menghasilkan ovum atau pun ovum itu sendiri tidak subur. Terdapat lebih kurang 30 peratus wanita tidak subur disebabkan faktor pengovulan. Hal ini disebabkan oleh pelbagai masalah yang mengakibatkan ovari tidak dapat menghasilkan ovum yang subur untuk disenyawakan.
Sindrom ovari polisistik, adalah keadaan dimana ovari sangat sukar mengeluarkan ovum yang matang.
Fungsi hypothalamus dibahagian otak yang tidak sempurna, berfungsi untuk menghantar isyarat kepada kelenjar pituitari untuk menghasilkan hormon FSH dan LH bagi merangsang ovari untuk pematangan ovum.
Fungsi kelenjar pituitari yang tidak sempurna, bagi tujuan menghasilkan hormon FSH dan LH. Pengovulan oleh ovari akan terjejas jika hormon ini kurang atau berlebihan. Ianya boleh berlaku disebabkan kecederaan fizikal, ketumbuhan dan bahan kimia dipituitari yang tidak seimbang.
Masalah kelenjar tiroid samada hipertiroid atau hipotiroid boleh menghalang pengovulan.
Kegagalan ovari pramatang, di mana ovari tidak berfungsi sebelum umur 40 tahun.
Parutan di ovari di sebabkan kecederaan fizikal boleh menyebabkan pengovulan tidak berlaku. Contohnya di sebabkan oleh pembedahan berulangan sista di ovari, menyebabkan kapsul ovari tercedera dan menjadi parut, seterusnya folikel tidak boleh menjadi matang.
Sindrom kegagalan folikel pecah terjadi kepada wanita yang menghasilkan folikel yang normal, tetapi folikel gagal pecah untuk mengeluarkan ovum. Ini menyebabkan ovum masih dalam ovari jadi pengovulan tidak berlaku

Ada juga penyebab yang lain..ketahuinya di myhealth.com
Credit : myhealth.com



Jika anda sudah lakukan bermacam cara dan masih belum berhasil,anda juga boleh mencuba produk Shaklee
Set Kesuburan Lengkap Shaklee aka Full Set.
Ada 8 jenis vitamin untuk kedua suami dan isteri dalam set ini iaitu :-

VITA-LEA
VITA.C
B-COMPLEX
ALFALFA
GLA COMPLEX
ESP SOY PROTEIN
ZINC
VITA- E COMPLEX


SET KESUBURAN SHAKLEE

Set ini memang cukup lengkap dari segi vitamin asas, hinggalah supplemen untuk suami dan isteri. Kalau ambil set ini, peratusan kehamilan adalah lebih tinggi berbanding set-set lain sebab ia merangkumi semua aspek kesihatan tubuh badan dan juga kesuburan lelaki dan wanita. Jadi kita sebenarnya sudah menutup lompang-lompang yang mungkin ada yang menyebabkan si isteri sukar hamil. Bila tahap kesuburan pun tinggi, peluang nak mengandung tu pun cerah !

Harga Runcit Set Kesuburan Premium  ini adalah RM 710. Tapi tunggu!!Anda boleh menghubungi saya untuk mendapatkan produk ni dan ketahui caranya anda boleh berjimat

HUBUNGI SEGERA!

Call/SMS/WhatsApp : 016-8154633
Email : ennchee.hc79@gmail.com
Facebook : Huiren Chee
FanPage   : Vitamin Superb Ranau

Jangan risau,ada banyak testimoni daripada pengguna set kesuburan shaklee ni.Jom Tengok..


TESTIMONI SET SUBUR SHAKLEE #1


TESTIMONI SET SUBUR SHAKLEE #2


TESTIMONI SET SUBUR SHAKLEE #3
TESTIMONI SET SUBUR SHAKLEE #4


Kepada anda yang belum bernasib baik, janganlah berputus asa. Usaha dahulu sebelum menyerah pada takdir. 
Jika masalah ovulasi, perubatan kita pada masa kini sudah mempunyai penyelesainnya.
Jangan bimbang..
Apa yang paling penting, jangan berasa malu atau segan mengakui kelemahan diri. Atasi perasaan seperti itu dan beranikan diri untuk berjumpa dengan pakar perubatan.
Perbincangan dengan suami dalam hal ini amat dituntut dan di sinilah letaknya persefahaman yang dijanjikan sewaktu bercinta dahulu.



Kesulitan Adalah Permulaan Kepada Kehidupan

Jumpa Lagi di entry akan datang..Bye

4 comments:

Unknown said...

Nice sharing kak erna ;)

Unknown said...

Saya suka dgn topik kesuburan wanita.tq dgn info berikan http://vitaminkesihatandankecantikanv2k.blogspot.com..jom jalan2 ke blog saya

Unknown said...

Ramai wanita yang menghadapi masalah belum ada anak walaupun tiada masalah kesuburan. Shaklee memang supplemen yang bagus..apatah lagi sudah ramai yg berjaya hamil dengannya. Apa2pun semuanya dengan izin Allah..nice sharing kak!

www.bondasihat.com

Unknown said...

Best info ini bantu orang tahu tentang kesuburan. Jadi mudah nak rancang kehamilan.