Monday, October 20, 2014

CARA MENGATASI LOYA HAMIL

Gambar Hiasan
Hai semua..apa khabar?
Tentu ada diantara anda yang sedang menghadapi masalah loya disebabkan hamil sekarang ni kan..Kalau tak,anda takkan jumpa entry ni..hihi..
Loya Hamil atau lebih dikenali sebagai 'morning sickness' walaupun tidak semestinya melanda pada waktu pagi sahaja tapi tak tahulah kenapa orang suka panggil camtu..kih..kih..kih
Apakah mabuk hamil?
Tiada seorang pun tahu kenapa tanda kehamilan pertama bagi ramai bakal ibu ialah kecenderungan untuk berkejar ke bilik air pada awal pagi. Oleh sebab sekitar lapan daripada 10 wanita hamil mengalami mabuk dan separuh daripada mereka muntah-muntah, ramai wanita menghabiskan minggu-minggu pertama kehamilan dengan rasa tidak sihat dan tidaklah kelihatan ceria berseri-seri.
Mabuk hamil ialah masalah yang paling biasa berlaku pada awal kehamilan. Tetapi betapa teruk ianya dihidapi berbeza antara wanita. Anda mungkin mendapat serangan mual ringan dari semasa ke semasa apabila anda mula-mula bangun, atau mendapati bahawa bau tertentu mencetuskan rasa mual untuk sepanjang hari, atau anda mungkin perlu menahan atau menghidapi rasa loya ini bukan saja pada pagi, malah, tengah hari dan malam juga untuk berminggu-minggu bahkan berbulan-bulan.
"Mabuk hamil pagi" atau ''morning sickness'' adalah istilah yang tidak begitu sesuai. Ia mungkin lebih teruk pada waktu pagi, tetapi ia boleh berlaku pada bila-bila masa sepanjang hari atau malam. Mabuk hamil boleh menguasai kehidupan anda untuk satu tempoh masa. Jika anda mengalaminya secara teruk, anda mungkin mendapati diri anda tidak dapat bekerja, menjaga anak kecil atau anak-anak lain, memasak, membeli-belah atau menguruskan rumah anda.
Sepatutnya anda berasa gembira dan teruja dengan kehamilan anda, tetapi, hakikatnya, anda merasa sengsara dan sakit, dan hubungan anda dengan suami, keluarga dan rakan-rakan mungkin menjadi tegang.
Wanita yang menghidapi mabuk hamil secara berterusan sering merasakan tiada siapa yang benar-benar memahami apa yang mereka sedang lalui. Tidak hairanlah, ini boleh membawa kepada kemurungan. Bercakap dengan penghidap lain boleh membantu anda berasa kurang terpencil.
Bentuk mabuk hamil yang paling teruk dipanggil hiperemesis gravidarum (bermaksud "muntah berlebihan semasa mengandung"). Jika anda muntah-muntah banyak kali dalam sehari, tidak dapat makan dan minum tanpa muntah, dan jika berat badan anda menurun, maka, anda mungkin menghidap hyperemesis. Tidak seperti kesan sampingan kehamilan biasa, hyperemesis boleh menjejaskan kesihatan anda dan bayi anda, jadi berbincanglah dengan doktor anda dengan seberapa segera yang boleh.
KLIK SINI untuk info lanjut
Morning sickness yang biasa dapat diatasi dengan tambahan vitamin B6, baik dari susu khas atau dengan pengambilan vitamin.Anda juga boleh mengamalkan makanan tambahan dari Shaklee untuk mengurangkan gejala morning sickness. Antara vitamin yang dicadangkan adalah :
1. B Complex
Melegakan mabuk, loya pening dan morning sickness
Membantu dalam pembentukan hemoglobin
Mengurangkan kemurungan dan stress
Menghasilkan tenaga
2. Ostematrix
Bantu tidur lena pada waktu malam
Badan bertenaga dan mudah bangun pagi pada keesokan hari
Menghilangkan lenguh-lenguh dan bisa badan
Mengurangkan sakit pinggang dan kejang kaki
Melawaskan sistem penghadaman
*B Complex dan Ostematrix terbukti berkesan untuk menangani gejala morning sickness. Ia merupakan set asas untuk morning sickness.

 Terdapat 2 lagi supplemen yang baik untuk gejala ini iaitu :
3. Performance Drink
Meningkatkan tenaga dan daya ketahanan badan – Memberi tenaga kepada otot dan sel.
Mengurangkan dehidrasi – menggantikan air yang hilang akibat muntah. Air penting untuk membantu hati dan ginjal membuang kumuhan dalam badan.
4. Peppermint Ginger Plus
Ia tidak mengganggu bayi kerana dibuat dari bahan semulajadi dan mempunyai sijil KKM. Direka khas oleh pakar herba untuk mengurangkan morning sickness ibu hamil
Halia merupakan herba terbaik dalam memelihara saluran penghadaman dan mempunyai ciri-ciri semulajadi yang nyaman dan dapat mengelakkan senak perut.
Pudina merupakan herba yang membantu menggalakkan sistem penghadaman secara sihat dengan melegakan dan memberi rasa nyaman pada perut
*Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.
Kepada anda yang sangat mementingkan kesihatan, Jadikan Shaklee pilihan utama anda.


Untuk RUNDINGAN PERCUMA dan HARGA MAMPU MILIK,SILA hubungi saya SEGERA
WhatsApp : 016-8154633
Email : ennchee.hc79@gmail.com
Facebook : Huiren Chee 
FanPage   : Vitamin Superb Ranau 



 TESTIMONI PENGGUNA PRODUK SHAKLEE


TESTIMONI SET 'MORNING SICKNESS' SHAKLEE

TESTIMONI SET 'MORNING SICKNESS' SHAKLEE


TESTIMONI SET 'MORNING SICKNESS' SHAKLEE


TESTIMONI SET 'MORNING SICKNESS' SHAKLEE


TESTIMONI SET 'MORNING SICKNESS' SHAKLEE

------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Erna Tinus
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Negeri Sabah. Cod/by hand Ranau Sabah
Shaklee ID [ No : 992592 ]
Contact No : 016-8154633
Email : ennena.hc79@gmail.com
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 992592. Anda boleh dapatkan produk Shaklee dari saya
✓✓✓ Walk In ke mana2 Branch seluruh Malaysia, Sila gunakan ID 992592 untuk dapatkan supplement anda ✓✓✓ 



"Kesulitan Adalah Permulaan Kepada Kehidupan"

No comments: