Thursday, October 23, 2014

VITAMIN TERBAIK UNTUK TULANG KUAT


TULANG DAN SENDI YANG SIHAT DAN KUAT

Penjagaan kesihatan tulang perlu dimulakan pada peringkat awal supaya kita berupaya untuk kekal aktif sepanjang hidup tanpa dibelenggu masalah osteoporosis.

Ada tiga langkah mudah untuk mengekalkan tulang kuat. Pertama, kita perlu aktif secara fizikal dan melakukan kegiatan yang me­nyumbang kepada kesihatan tulang seperti disyorkan Piramid Aktiviti Fizikal Malaysia.

Berdasarkan jadual piramid fizikal, kita digalakkan bergiat secara aktif dengan melakukan seberapa banyak aktiviti setiap hari seperti kerap turun naik menggunakan tangga, berjalan ke kedai, kerja rumah, berkebun dan berjalan kaki.

Lakukan lima hingga enam kali seminggu aktiviti fizikal berintensiti sederhana sekurang-kurangnya selama 30 minit seperti berjalan pantas, badminton, senaman aerobik, mendaki bukit, menari, lompat tali, bola sepak, berbasikal, bola keranjang, sepak takraw atau tenis.

Lakukan dua hingga tiga kali seminggu aktiviti yang membantu meningkatkan kelenturan, kekuatan dan ketahanan otot seperti senaman regangan, tekan tubi, bangkit tubi, angkat berat, senaman duduk dan mencapai.

Kurangkan aktiviti tanpa ada pergerakan dalam jangka waktu lama seperti menonton televisyen dan bermain permainan visual.

Kita digalakkan melakukan senaman menampung berat seperti joging, senaman aerobik, mendaki bukit dan berjalan pantas. Aktiviti berkenaan akan memaksa tulang kita bekerja menentang graviti.


Langkah seterusnya adalah jangan merokok dan kurangkan pengambilan alkohol serta minuman berkafein. Merokok memberi kesan toksik terus kepada penghasilan sel tulang, menjejaskan keseimbangan hormon, vitamin D dan penyerapan kalsium.


Pengambilan alkohol berlebihan juga mendatangkan pelbagai masalah kesihatan, termasuk keretakan tulang pinggul, selain memberi kesan negatif kepada penghasilan sel tulang.

Begitu juga pengambilan minuman berkafein yang boleh menjejaskan penyerapan kalsium ke dalam tulang dan menyebabkan kehilangan jisim tulang dalam kalangan mereka yang tidak mengambil kalsium secukupnya.

Sebab itu tulang kita memerlukan pemakanan yang baik dan lengkap untuk mengekalkan tulang sihat dan kuat. Justeru, kita juga disyorkan menikmati makanan seimbang seperti dicadangkan Piramid Makanan Malaysia.

“Kalsium adalah nutrisi penting yang tidak dihasilkan oleh tubuh kita. Lebih-lebih lagi, kita kehilangan kalsium setiap hari menerusi perpeluhan, perkumuhan dan najis. Oleh itu, penting untuk mendapatkan jumlah kalsium mencukupi setiap hari.

“Mineral ini membantu fungsi penting dalam tubuh seperti penguncupan dan pengembangan otot, salur darah dan menghantar isyarat kepada sistem saraf serta membina tulang kuat.

“Oleh itu, kita perlu mengekalkan paras kalsium dalam tubuh kerana kekurangan mineral ini daripada diet seharian akan menyebabkan tubuh kita ‘mencuri’ kalsium daripada tulang.

“Tulang kita juga boleh disifatkan sebagai bank kalsium dan jika banyak pengeluaran kalsium daripada tulang, ia menjadi lemah. Jika keadaan ini berlarutan dalam tempoh lama, ia akan mendedahkan kita kepada risiko mendapat osteoporosis.

Berdasarkan jadual Pengambilan Nutrisi Malaysia (RNI), wanita dan lelaki berusia 19 hingga 50 tahun digalakkan mengambil kalsium sebanyak 800 miligram (mg) sehari.

Wanita berusia 51 hingga 65 tahun pula digalakkan mengambil 1,000 mg kalsium sehari, manakala lelaki dalam kategori umur sama digalakkan mengambil 800 mg sehari. Wanita dan lelaki berusia lebih 65 tahun pula memerlukan 1,000 mg kalsium sehari.

Dapatkan sumber kalsium untuk tulang yang sihat dan kuat dengan pengambilan suplemen daripada Shaklee

 






OSTEMATRIX SHAKLEE

OSTEMATRIX SHAKLEE
Ostematrix diformulasikan dengan KALSIUM, MAGNESIUM, FOSFORUS, VITAMIN D, ZINC, KUPRUM, MANGANESE dan BORON.
Kesemua nutrien ini saling bekerjasama supaya tubuh badan dapat menyerap khasiat kalsium dengan lebih baik dan menghalang mendapan sesetengah mineral. Jadi, apabila anda memilih supplemen kalsium, pastikan ianya dilengkapi segala nutrien yang telah saya nyatakan.
Bayangkan kalsium sebagai batu-bata dalam proses pembinaan tulang-temulang yang kuat dan sihat. Batu-bata ini akan lebih kuat dan lebih seimbang jika digabungkan bersama mortar. Mortar mengandungi vitamin D, magnesium, boron, zink, tembaga dan mangan.


Kebaikan Utama Ostemarix Shaklee:-

Membantu mengukuhkan kesihatan tulang serta gigi

Membantu mengurang masalah kekejangan kaki

Membantu meringankan masalah tekanan / stress

Membantu mengurangkan masalah PMS

Membantu menangani masalah osteoporis


Apakah AJHT?
Satu formulasi yang menggabungkan bahan-bahan yang amat berkesan, bagi menyokong pergerakan, kelenturan sendi dan fungsi sendi yang sihat.



KEBAIKAN AJHT

Menyokong keselesaan sendi

Membantu kekalkan tulang rawan

Memelihara tisu penyambung yang sihat

Melancarkan pergerakan harian
sangat berkesan, kesan positif seawal 5 hari pengambilan.

Menghalang pembentukan bahan kimia yang merosakkan tulang rawan

Anti radang semulajadi
dibuat dari sumber tumbuh-tumbuhan semata-mata, asli dan semulajadi

Memberi kekuatan kepada struktur sendi
bertindak seperti kusyen untuk Melindungi tulang rawan, juga Membekalkan glukosamina (penting untuk binaan tulang rawan dan lendir untuk licinkan sendi dalam tendon dan ligamen.


 Dengan gabungan nutrisi ini, kalsium mendapat sokongan yang diperlukan untuk membina tulang yang kuat ketika anda muda serta meminimumkan kereputan tulang ketika anda tua


PRODUK SHAKLEE OSTEMATRIX DAN JOINT HEALTH TABLET dapat membantu melegakan masalah tulang dan sendi anda.




TESTIMONI PENGGUNA SUPLEMEN SHAKLEE

TESTIMONI SET TULANG KUAT


TESTIMONI SET TULANG KUAT



TESTIMONI SET TULANG KUAT

TESTIMONI SET TULANG KUAT
Bertindak SEGERA!Hubungi saya SEKARANG JUGA! 

------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Erna Tinus
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Negeri Sabah. Cod/by hand Ranau Sabah
Shaklee ID [ No : 992592 ]
Contact No : 016-8154633
Email : ennena.hc79@gmail.com
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 992592. Anda boleh dapatkan produk Shaklee dari saya
✓✓✓ Walk In ke mana2 Branch seluruh Malaysia, Sila gunakan ID 992592 untuk dapatkan supplement anda ✓✓✓ 



"Kesulitan Adalah Permulaan Kepada Kehidupan"

No comments: