Tuesday, September 9, 2014

MAKANAN TAMBAHAN DAN KANSER

MAKANAN TAMBAHAN@SUPPLEMEN ALTERNATIF TERBAIK UNTUK PESAKIT KANSER

Pemakanan tambahan Shaklee boleh membantu anda untuk membaikpulih 
sistem badan dan mengembalikan tenaga dan dapat membantu membina 
sel-sel baru dalam badan.

VIVIX(Pilihan Unggul)

Vivix adalah minuman daripada Raja anggur Muscadine Grapes yang mengandungi kandungan Resveratrol yang terbaik. 
Anggur merupakan salah satu daripada buah-buahan istimewa dan paling banyak manfaatnya. Ia boleh dimakan dalam keadaan segar mahupun kering. Ia berfungsi sebagai lauk-pauk serta dapat dijadikan sebagai ubat-ubatan bahkan dapat juga dijadikan sebagai minuman.
 Kajian telah menunjukkan bahawa Resveratrol mempunyai kandungan antioxidant yang paling tinggi. Daripada kajian juga mendapati bahawa kandungan Resveratrol didapati daripada kulit dan biji Anggur Muscadine .  
·    Antioxidant diperlukan pada kadar yang tinggi untuk mendapat kesihatan yang optima dan dapat membantu mencegah penyakit. Antioxidant dapat membantu dan membaik pulih sel rosak yang berpunca dari radikal bebas.
·    Resveratrol dapat mencegah dari sel kanser merebak kerana resveratrol dapat menghalang dari pembentukkan sel yang tidak normal dalam tubuh manusia merebak.

 VIVIX  10 X MORE POWERFUL 
berbanding dengan Resveratrol.
   Cara makan : 2 sudu teh sehari – selepas makan.

VITA-LEA IRON FORMULA

·    Vita-Lea yang telah menjalani ujian klinikal adalah dirumus secara saintifik untuk keberkesanan dan keperluan tubuh.
·    Memberi 28 jenis vitamin yang penting dalam satu rumusan yang seimbang.
·    Dirumus secara saintifik dan diuji untuk keberkesanannya.
·    Membantu mempertingkatkan kesihatan badan untuk jangkamasa panjang.
·    Menolong melawan pengoksidaan yang berbahaya: dua kali ganda Nilai Harian bagi vitamin C dan E, iaitu antioksidan yang kritikal untuk membantu mencegah kerosakan sel akibat dari pengoksidaan yang berbahaya.
          Cara makan:  1 biji 2 kali sehari.

DTX COMPLEX

Berfungsi untuk membersih, merangsang dan menjana semula sel-sel hati bila diperlukan.
·    Pesakit kanser memerlukan tahap kesihatan hati yang optimum untuk membersihkan darah daripada kesan toksik daripada chemotherapy.
·    Kebanyakan pesakit kanser bukan meninggal disebabkan oleh sakit kanser itu sendiri tetapi disebabkan oleh kerosakan hati kesan daripada rawatan chemotherapy.
      Cara makan :  1 biji 3 kali sehari.

NUTRIFERON

Produk yang unik, dicipta oleh individu yang menemui interferon. Dr. Yasuhiko Kojima merupakan individu pertama yang menemui interferon pada tahun 1954 semasa beliau menjalankan penyelidikan di Universiti Tokyo. Setelah menjalankan penyelidikan selama 40 tahun dengan menguji ratusan sebatian semula jadi, beliau telah menghasilkan satu campuran unik daripada 4 estrak tumbuhan yang menggalakkan pembentukkan interferon dalam badan secara semulajadi. 

1.Pumpkin Seed
2. Plantago Seed
3. Safflower Flower 
4. Japanese Honeysuckle Flower

·    Para saintis dan komuniti peubatan telah mengenalpasti interferon sebagai sesuatu yang amat penting bagi fungsi sistem imun yang sihat. Nutriferon merupakan satu-satunya pemakanan tambahan yang diciptakan oleh penemu interferon yang boleh menambahkan penghasilan interferon di dalam badan secara semulajadi.
·    Campuran fitonutrien yang berkesan dan selamat ini memberi sokongan imun pada peringkat sel. Kajian menunjukkan khasiat yang luar biasa dan perlindungan imun yang diperolehi daripada campuran khas empat ekstrak tumbuhan di dalam Nutriferon.
·    Interferon dapat memberhentikan penghasilan dan pengembangan kanser di dalam tubuh manusia.
·    Inteferon akan diaktifkan dalam badan apabila sel diserang oleh mikrob, virus, sel kanser, dll. Ada 2 fungsi utama Interferon.
- Interferon akan memberi signal kepada sel-sel bersebelahan dan akan mengaktifkan mekanisma-mekanisma sistem pertahanan badan yang lain.
-Interferon akan mengaktifkan “soldier” pada sistem pertahanan badan untuk memusnahkan bendasing dalam badan.
·     Interferon dapat melindungi tubuh manusia setiap hari dari serangan berjuta bendasing yang boleh mengakibatkan penyakit yang serius.
        Cara makan : 1 sachet 2 kali sehari

GARLIC

·    Garlic telah digunakan sejak turun temurun untuk tujuan kesihatan. Antara penyakit yang boleh dibantu dengan pengambilan garlic ialah penyakit cardiovascular system dan kanser.
·    Antara bahan aktif garlic ialah :
allicin – dalam garlic yang segar
allicin diallyl disulphide (ia mengeluarkan bau seperti sulfur menyebabkan ada orang yang tidak suka mengambil garlic)

·    Garlic juga mengandungi pelbagai bahan yang lain. Dianggarkan lebih 200 bahan terdapat dalam garlic termasuklah selenium (sejenis antioksidant), kalsium, vitamin B, C dan sebagainya.
·    Garlic sangat baik untuk membantu mengawal kanser. Kajian di kalangan rakyat China dan Italy menunjukkan risiko mendapat kanser perut adalah lebih rendah dengan pengambilan garlic. Garlic juga baik untuk jenis-jenis kanser yang lain.
·    Garlic melindungi dari kanser dengan cara menyekat pengeluaran nitrosamine. Garlic dapat menguatkan sistem imun.
             Cara makan :  2 biji 2 kali sehari

Carotomax

Mengurangkan kesan radikal bebas. Mengurangkan risiko kanser dan penyakit arteri koronari.
·    Carotomax adalah salah satu sumber yang ada antioksidan. Mengandungi Carotenoids, Beta Carotene, Lycopene dll. Tisu membrane mukus memerlukan banyak carotenoids untuk memulihkan tisu-tisu yang rosak.
        Cara makan : 2biji 2 kali sehari

Vita-E Complex

·    Vitamin E sejenis antioksidan kuat yang boleh larut lemak di mana dapat meningkatkan sistem pertahanan badan.
·    Antioksidan larut lemak yang dapat melindungi bahagian-bahagian lemak pada badan daripada rosak akibat daripada teroksida.
·    Selenium dapat membantu vitamin E berfungsi dengan lebih bagus. Kajian menunjukkan bahawa, manusia yang bebas dari kanser mempunyai kandungan selenium yang tinggi di mana risiko kanser amat rendah sekali.
·    Mengurangkan kesan radikal bebas, membantu pembentukan sel darah merah. Boleh mengurangkan risiko kanser, penyakit arteri koronari jantung, katarak dan menambah imuniti.
         Cara makan: 2 biji 2 kali sehari – selepas makan.

  Vita- C Sustained Released 500mg

•    Dr. Blok G melaporkan dalam American Journal of Clinical Nutrition, statistic menunjukkan pengambilan vitamin C secara konsisten dapat mencegah daripada kanser.
•    Vitamin C salah satu sumber yang ada antioksidan. Antioksidan bertindak melindungi sel rosak yang berpunca daripada molekul yang tidak stabil, dikenali sebagai radikal bebas. Sel yang rosak ini boleh meningkatkan risiko kanser.
•     Pengambilan Vitamin C dapat merangsang pengeluaran sel darah putih dan sel yang dihasilkan akan mengandungi extra vitamin C dimana dapat mengelakkan berlakunya mutasi pada sel.  Pada kebiasaannya tanpa pengambilan vitamin C, sel amat mudah untuk mutasi dan ini akan menyebabkan berlakunya kanser.
   Cara makan : 2 biji  2 kali sehari – selepas makan.

  Energizing Soy Protein

Susu berasaskan soya, protin sayur-sayuran senang untuk di hadam dan tidak mengandungi bahan-bahan kimia yang boleh menyumbang kepada penyakit kanser.
•     Protin dapat memberikan tenaga dan penghasilan semula sel-sel yang lebih sihat.
•     Kajian menunjukkan bahawa isoflavon iaitu fitokimia yang terdapat dalam kacang soya mengurangkan paras kolesterol serum dan risiko mendapat penyakit jantung. Isoflavon juga didapati boleh mencegah pertumbuhan sel kanser dan mengurangkan risiko osteoporosis di kalangan wanita.
Kajian menunjukkan bahawa genistein dan daidzen menyekat angiogenesis atau pertumbuhan pembuluh darah baru yang menyebabkan pertumbuhan tumor. Ahli sains juga menyedari bahawa genistein menambahkan kemujaraban ubat kanser. Institut Kanser Kebangsaan Amerika Syarikat ketika ini, mengkaji kemungkinan menggunakan genistein sebagai ubat mencegah kanser.
   Cara makan : 2 sudu – 2 kali sehari, goncang dengan air kosong @ air sejuk. (Jangan guna air panas)

Credit : Dr.Malinda

*Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Untuk Tempahan produk dan konsultasi percuma,Sila menghubungi saya.
Saya adalah Pengedar Sah Shaklee kawasan Ranau,Sabah.
Penghantaran ke seluruh Malaysia.

------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Erna Tinus
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Negeri Sabah. Cod/by hand Ranau Sabah
Shaklee ID [ No : 992592 ]
Contact No : 016-8154633
Email : ennchee79@yahoo.com
FB FANPAGE : Vitamin Superb Ranau
FB :  Huiren Chee 

Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 992592. Anda boleh dapatkan produk Shakle dari saya
✓✓✓ Walk In ke mana2 Branch seluruh Malaysia, Sila gunakan ID 992592 untuk dapatkan supplement anda ✓✓✓

No comments: