Friday, September 19, 2014

AKTIVITI MASA CUTI SEKOLAH

Hari ni saya nak kongsi cerita pasal aktiviti jalan2 kami sekeluarga sempena cuti sekolah.
Selalunya musim cuti ni saya malas nak keluar dari rumah sebab macam tidak pandai selesai semua tugasan..hihi
TAPI,Kesian pula tengok muka anak2 tiap kali cuti sekolah mesti terperuk saja dalam rumah.
Awal2 pagi lagi kami sekeluarga sudah bersiap sedia untuk enjoy sepanjang hari ini.Anak2 rasa teruja.Kegembiraan jelas terpancar dari muka dorang ni.
Saya sama seperti ibu2 biasa sibuk urus budak2 ni.Perlu ada orang mengarah baru pandai cepat untuk bersiap.
Yang paling kecil pun tahu masanya untuk keluar bermain,senyuman dan gelak ketawa asyik kedengaran.
Awal pagi kami bercadang ke rumah sepupu saya di bongkud sebab katanya ada aktiviti pertandingan memancing hari ni..
Malangnya kami terlambat tiba.Tapi tidak apa2 jugalah sebab selepas ni kami nak singgah di Eco Ranch pula untuk mandi manda.
Semasa berada di MTS Namaus Bongkud,saya ada mendengar Testimoni suami sepupu saya tentang masalah gastrik yang sedang dialaminya.
Suami sepupu saya ni sebenarnya bukan penghidap penyakit tu tapi mungkin dia ada tersalah makan ataupun 'skip' masa makan( melewatkan masa makan)
sehingga dia kena serangan gastrik yang agak teruk.
Sebelum hari ni,saya ada mengesyorkan dia ambik alfalfa untuk merawat gastrik nya sebab sepupu saya tu tiada bekalan ostematrix dalam rumah.
Sebenarnya OSTEMATRIX SHAKLEE sangat hebat untuk menangani masalah gastrik.

                ♥♥Ostematrix shaklee♥♥
■ 1 ostematrix bersamaan dengan 1gelas susu tinggi kalsium dan 80biji badam.
■ terdiri daripada kalsium paling seimbang dengan kadar penyerapan 99%.
■meningkatkan ketumpatan tulang wanita yang telah berumur secara berkesan
■ jisim/ kepadatan tulang manusia berkembang secara maksima pada umur 28tahun dan akan menurun selepas 30tahun dan akn menurun dgn semakin cepat selepas umur 40tahun.jadi ostematrix bertugas menghalang kehilangan jisim tulang .
Manfaat ostematrix
♥ menguatkan tulang - menghalang osteoporosis , kuatkan kuku, kerangka, gigi dan sistem saraf.
♥merawat tulang retak, kekejangan , gusi berdarah dan merangsang kepekatan darah.
♥meringankan stress , mengalakkan tidur selesa, penenang saraf, memperbaiki jantung berdebar, sakit kepala dan pitam.
♥memperbaiki masalah haid
♥ membantu membuang air kecil dan besar
♥pengakalian tubuh- menghalang obesiti diwaktu umur tua.
♥merangsang detoksifikasi
memperbaiki hyperactivity perut dan gastric
Semalam adalah hari pertama dia ambik ostematrix ni.
Dan dia telah bagi 'feedback' yang sangat positif.
Kenapa Ostematrix WAJIB utk gastrik? Sebabnya,Ianya membantu meneutralkan asid yang telah memasuki esofagus dan menyebabkan pedih ulu hati.
ESP+B.COMPLEX+OSTEMATRIX WAJIB untuk menangani Gastrik.
B.complex Sebagai penenang kepada pesakit gastrik.
Klu ada 'budget' lebih boleh 'add on' Alfalfa dan Papermint Ginger.
*Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.
Seharian berjalan diluar agak memenatkan tetapi anak2 rasa gembira dan terhibur.Tidak apalah penat sikit yang penting 'happy'..hihi..
Kepada anda yang berminat nak daftar sebagai ahli Shaklee,Bolehlah berhubung dengan saya.
Saya adalah Pengedar Sah Shaklee Kawasan Ranau Sabah.
Orang2 Ranau boleh COD.
Penghantaran ke seluruh Malaysia dan Singapura melalui Gdex dan Poslaju
WhatsApp : 016-8154633
Email : ennchee.hc79@gmail.com
Facebook :  Huiren Chee 
Fanpage  Vitamin Superb Ranau 



https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=e17f6cb9daec3848cb0cb5db5ecbccdf

2 comments:

Enor Adam said...

Hai... tahniah anda ada blog ug banyak info...

Best oh.. bercuti dgn family.. ank2 erna pun sdh besar semua kn...

www.yatiadam.com

Erna Tinus said...

iya gnur..hihi
kdg2 mesti jg bwa anak2 g jln2.Anak2 makin besar mommy nya pun semakin tua,sbb tu sgt perlu mkn supplement..