Tuesday, September 30, 2014

BUAT BISNES SHAKLEE SUSAH?

Susah tak, nak berjaya dalam Shaklee ni? Tips nya adalah :

1. Niat sendiri nak sihat dengan vitamin Shaklee.

2. Niat nak share dan bantu orang sihat dengan vitamin Shaklee.

3. Perlu ada ilmu kesihatan - info produk dan penyakit mesti ada di hujung jari. Ini serius, kena usaha lebih iaitu lebih membaca supaya faham dan mudah explain. Kalau malas memang tak ke mana sebab dunia Shaklee adalah dunia kesihatan. Bukan cerita duit semata-mata. Kalau sikit2 tanya upline tapi malas nak baca dan malas nak faham...akhirnya penat dan memang mudah give up. Sudahnya tak ke mana pun.

4. Produk yang menggerakkan perniagaan. Ini Mesti faham betul2.. Kalau fokus pada duit semata-mata memang tak bertahan.

5. Kena selalu hadiri kursus untuk sentiasa mempunyai idea dan berkembang.
Sejak join Shaklee sehingga dah lebih 15 tahun [ join Shaklee 1999] saya masih attend training atau wellness talk by Shaklee.Ini Sharing Pn.Norita Idris..My idola dalam shaklee.

6. Sentiasa mempunyai niat nak naik taraf diri dan organisasi. Ini bagi yang serius nak berjaya dalam dua bidang - kesihatan dan bisnes Shaklee.

Apa beza Shaklee dengan MLM lain?

Ok first of all, bisnes Shaklee bukan bisnes chipsmore.Kejap ada,kejap tak ada.
Ia adalah bisnes produk kesihatan maka wajib mempunyai ilmu. Kalau baru join member.jangan risau takde masalah, asalkan rajin membaca dan belajar.
Sesiapa pun boleh berjaya kalau berusaha!
Ini terbukti, Saya sendiri sudah join shaklee sejak ogos tahun lalu.Mula2 saya ada terfikir;bolehkah saya dapat income sampai Rm1000 sebulan?
Tapi sekarang ni tiap bulan terima rm2000 lebih sebulan.
Kadang2 rasa tak percaya pula.Sebabnya saya cuma seorang surirumah sepenuh masa.
Rutin harian ku cuma menjaga rumah dan segala isi dalamnya.

Shaklee beri 3C iaitu Cash, Car bonus dan Convention [ percutian]. Cash pula ada banyak cabang .... tunai dari retail, bonus dedikasi, bonus leadership, bonus naik rank, eh macam macam lagi la. Bonus kereta bila kita layak lengkapkan program yang Shaklee tetapkan. Paling best percutian Shaklee bertaraf 5 bintang ! Kalau anda perform well boleh dapat sampai tahap tinggi iaitu travel pun dengan bisnes class dan hotel pun dapat bilik suite.

Mengikut sharing kwn2 yg pernah travel team Shaklee dan agen yang berurusan dengan Shaklee, mereka mengakui Shaklee satu-satunya syarikat yang really spend banyak untuk leader yang komited. Nak lebih hebat Shaklee benarkan bawa suami, anak dan mak ayah even mak ayah mertua kalau point kita mencukupi. Syarikat lain tak buat pun macam ni.

MENCARI PEKERJAAN ATAU SIDE INCOME?

Saban hari harga barang makin meningkat. Tak lama lagi GST pula....bayangkan kehidupan kita pada masa tu? Takkanlah nak biarkan lagi teruk kan? Surely kita kena usaha dari sekarang. So why not cuba Shaklee? Tapi serius saya bagi tahu....untuk berbisnes produk Shaklee anda WAJIB makan produk Shaklee ini dulu. Supaya anda berniaga dengan jujur. Kalau anda berniaga produk kesihatan , cerita pung pang pung pang tapi semua tipu...percayalah ia takkan lama. Allah tak suka perkara yang tak betul. Kena makan dan amalkan , satu kelebihan supaya kita tahu dan kenal produk yang kita jual. Modal? Modal paling sedikit ialah pendaftaran keahlian RM65 dan vitamin yang anda sendiri kena makan sebelum berkongsi dan berjual dengan orang lain.

LATIHAN , KEMAHIRAN DAN PERKEMBANGAN DIRI?

Syarikat sentiasa menyediakan latihan yang berterusan malah kami sendiri sentiasa mempunyai latihan yang berterusan untuk membantu ahli organisasi kami sentiasa mempunyai ilmu yang bertambah dan kemahiran yang meningkat.

Nak join dalam team hebat kami?
Hubungi saya SEGERA

WhatsApp : 016-8154633
Email : ennchee.hc79@gmail.com
Facebook : Huiren Chee 
FanPage   : Vitamin Superb Ranau 

No comments: