Friday, November 7, 2014

ALFALFA DAN HERBLAX SHAKLEE




ALFALFA DAN HERB-LAX


Ramai yang bertanya saya tentang 2 produk terbaik untuk buang toksin dalam badan ni.

ALFALFA dan HERB-LAX mana 1 lebih baik?mana 1 lebih murah?


Hari ini saya senang sekali berkongsi dengan anda tentang 2 produk terlaris ini.

ALFALFA VS HERB-LAX

Kenapa perlu pilih Alfalfa?



ALFALFA SHAKLEE

ALFALFA SHAKLEE
Memang ramai yang amalkan makan Alfalfa terutama golongan ibu menyusu. Namun, semua orang (kecuali kanak2 tidak digalakkan) pun boleh amalkan sebab alfalfa bagus untuk buah pinggang.
Pengambilan alfalfa memerlukan kita minum air secukupnya mengikut keperluan berat badan kita.
Biasanya 25kg berat memerlukan 1 liter air jika berat kita 50kg kita memerlukan minima 2 liter air sehari. Tetapi bagi ibu menyusu adalah sangat bagus mengambil lebih demi memastikan badan tidak 'dehidrate' atau kekurangan air.Sebab alfalfa ni bersifat panas dan perlu sangat meminum air secukupnya.Lagipun kalau nak kuruskan badan secara sihat,perlulah mengambil air pada kadar yang lebih banyak,supaya badan kita lebih cepat membuang toksin dan sisa2 yang tidak diperlukan.

Alfalfa perlu dimakan setiap hari sebab banyak faedahnya. Antaranya ialah untuk kecantikan kulit. Selain itu, ia bagus untuk para isteri yang mengalami kekeringan bila bersama atau kering di bahagian sulit. Ia juga sangat membantu keradangan bagi mereka yang mengalami masalah 5 serangkai iaitu Asma, Alergik, Resdung, Gegata dan ekzema. Namun, pengambian air sangat penting untuk membantu mengurangkan keradangn sakit ini dengan pengambilan alfalfa tadi.

Selain itu, bagi yang mengalami masalah keputihan yang serius, alfalfa sangat membantu. Alfalfa tidak hanya sesuai untuk wanita tetapi juga untuk para lelaki dan golongan tua mahupun muda. Ia bagus untuk buah pinggang, membuang dengan lebih lawas dan bagus untuk kulit.

Bagaimana pula dengan herb-lax?

HERB-LAX SHAKLEE

HERB-LAX SHAKLEE
Ianya bukanlah julap seperti yang biasa di pasaran. Perlu diamalkan sekali sekala pada hujung minggu atau semasa kita bersantai di rumah. Ia membuat pembersihan usus dengan sangat lancar dengan syarat banyak makan buah dan minum air kosong. Kita takkan lalui cirit-birit dengan herb-lax, cuma senang membuang,lawas dan perut rasa sangat selesa selepas membuang.

Kita tahu setiap organ mempunyai fungsi yang tersendiri. Setiap organ berfungsi untuk sistem perkumuhan tersendiri. Kolon adalah untuk pepejal, buah pinggang untuk cecair, paru-paru untuk karbon dioksia, hati untuk detox manakala kulit untuk peluh.

Rata-rata penyakit berpunca dari sistem perkumuhan kolon yang tidak sempurna. Di sanalah tempat membiaknya bakteria dan memang dikatakan perut adalah rumah penyakit. Maka pembersihan usus seminggu sekali melalui Herblax sangat membantu mendapatkan kesihatan yang baik.

Pengambilan herblax saya cadangkan pastikan 6 jam selepas ambil herb-lax, kita berada di rumah supaya selesa untuk membuang. Biasanya bagus makan 4-5 biji sebelum tidur. Pastikan minum banyak air sebelum itu supaya proses membuang lebih lancar dan selesa. Tak perlu amalkan setiap hari kecuali hujung minggu atau tengah minggu jika makan berat ataupun selepas makan2 di pesta2 keramaian sepeti majlis kahwin dan sebagainya.

** Kredit : Puan Norita


Tips Pengambilan :

Alfalfa boleh diambil setiap hari sebagai tambahan diet harian, manakala di hujung minggu boleh ambil herblax. Pada hari ambil herblax tidak perlu ambil Alfalfa.

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Nak harga lebih murah?
Jom bersama kami dalam shaklee.Ketahui lebih lanjut dengan menghubungi saya SEKARANG JUGA!

------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Erna Tinus
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Negeri Sabah. Cod/by hand Ranau Sabah
Shaklee ID [ No : 992592 ]
Contact No : 016-8154633
Email : ennena.hc79@gmail.com
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 992592. Anda boleh dapatkan produk Shaklee dari saya
✓✓✓ Walk In ke mana2 Branch seluruh Malaysia, Sila gunakan ID 992592 untuk dapatkan supplement anda ✓✓✓ 

SET KURUS LENGKAP SHAKLEE

"Kesulitan Adalah Permulaan Kepada Kehidupan" 


3 comments:

bysyiraishak said...

Sy lebeh suka herblax utk detoks..
jom blogwalking

Unknown said...

hihi..kan..
sy pla mkn herblax sekali seminggu dan alfalfa setiap hari coz alfalfa ni ada banyakk manfaat lain..

Unknown said...

Nak tanya boleh ke nak ambil alfalfa dan herblax dalam hari yg sama especially puasa gini kan mcm mana ya ?