Friday, July 11, 2014

Set Morning Sickness

Hai selamat bertemu kembali.
Saat ini anda mungkin baru sahaja menerima berita gembira yang telah lama di tunggu2..
Bagi yang baru sahaja selesai berbulan madu tentu saja akan rasa teruja apabila berita tentang akan hadirnya orang baru untuk menghiasi alam rumahtangga.Apatah lagi bagi yang sudah lama tertunggu-tunggu.
Namun,jangan biarkan rasa gembira itu diganggu dengan alahan atau mabuk hamil.
Biasanya disebut sebagai Morning Sickness.

Anda pernah mengalami morning sickness?

Apa tu morning sickness?
 Secara generalnya ia merupakan istilah yang merujuk kepada gangguan mual dan muntah semasa mengandung. Ia biasa terjadi pada wanita semasa trimester pertama. Walaupun ia disebut morning sickness, tetapi ada juga yang mengalaminya sepanjang hari.

Dalam majalah “Science News” Mei 2008, Flaxman dai Universiti Colorado menyatakan morning sickness didorong oleh situasi tertentu seperti pandangan, bau-bauan dan rasa dari makanan (daging atau sayuran) yang mungkin merbahayakan kandungan, termasuk juga rokok dan alkohol. Ini bermaksud, morning sickness adalah satu mekanisma pertahanan diri yang baik untuk ibu dan kandungan. So, bersyukurlah bila anda merasa mual atau muntah kerika hamil kerana ia dapat melindungi anda dari makanan atau minuman yang mungkin akan berbahaya.

Namun, jika morning sickness sangat teruk dan berlanjutan hingga melebihi bulan keempat, ia harus ditangani. Situasi muntah berlebihan pada waktu hamil ini disebut “hipermesis gravidarum” yang boleh menyebabkan dehidrasi (kekurangan air), gangguan keseimbangan elektrolit, dan kurang nutrisi. Bila situasi seperti ini berlaku, hendaklah bertemu pakar perubatan samada untuk mendapatkan ubat antimual dan perlu rehat yang cukup. Jika dehidrasi, mungkin pengambilan cairan infus untuk mengganti cairan yang hilang.

Morning sickness yang biasa dapat diatasi dengan tambahan vitamin B6, baik dari susu khas atau dengan pengambilan vitamin.
 Psstt.. Anda juga boleh mengamalkan supplimen tambahan dari Shaklee untuk mengurangkan gejala morning sickness.
 Antara vitamin yang dicadangkan adalah :
1. B Complex
#Melegakan mabuk, loya pening dan morning sickness
#Membantu dalam pembentukan hemoglobin
#Mengurangkan kemurungan dan stress
#Menghasilkan tenaga

 2.Ostematrix
#Bantu tidur lena pada waktu malam
#Badan bertenaga dan mudah bangun pagi pada keesokan hari
#Menghilankan lenguh-lenguh dan bisa badan
#Mengurangkan sakit pinggang dan kejang kaki
#Melawaskan sistem penghadaman
*B Complex dan Ostematrix terbukti berkesan untuk menangani gejala morning sickness. Ia merupakan set asas untuk morning sickness.

 Terdapat 2 lagi supplimen yang baik untuk gejala ini iaitu :

3. Performance Drink
#Meningkatkan tenaga dan daya ketahanan badan – Memberi tenaga kepada otot dan sel.
#Mengurangkan dehidrasi – menggantikan air yang hilang akibat muntah. Air penting untuk membantu hati dan ginjal membuang kumuhan dalam badan.

4. Peppermint ginger plus
Ia tidak mengganggu bayi kerana dibuat dari bahan semulajadi dan mempunyai sijil KKM. Direka khas oleh pakar herba untuk mengurangkan morning sickness ibu hamil
Halia merupakan herba terbaik dalam memelihara saluran penghadaman dan mempunyai ciri-ciri semulajadi yang nyaman dan dapat mengelakkan senak perut.
Pudina merupakan herba yang membantu menggalakkan sistem penghadaman secara sihat dengan melegakan dan menyamankan perut

Kredit:Zakiah Yahya

Jika anda seorang yang mementingkan kesihatan, pasti Shaklee menjadi pilihan anda. Untuk RUNDINGAN PERCUMA dan HARGA BOLEH RUNDING,bolehlah hubungi saya SEKARANG.

                                                            

                                                          KLIK PICTURE FOR ORDER



Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami.

Bagaimana ingin menjadi ahli?
Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini

Sila hubungi saya segera :
Perunding Vitamin Anda : Erna Tinus

Pengedar Sah Shaklee Kawasan Negeri Sabah. 

Cod/by hand Ranau SabahShaklee ID [ No : 992592 ]

Contact No : 016-8154633(Call/Whatsapp/Wechat)

Email : ennchee79@yahoo.com

FB PAGE :Vitamin Superb Ranau

FB : Huiren Chee


Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 992592. Anda boleh dapatkan produk Shaklee dari saya✓✓✓ Walk In ke mana2 Branch seluruh Malaysia, Sila gunakan ID 992592 untuk dapatkan supplement anda ✓✓✓

No comments: