Tuesday, July 8, 2014

NUTRIFERON DAN VIT.C SHAKLEE

Little Huiren Chee
Hai..selamat malam..
Fuhh..agak sibuk hari2 ku bersama anak2 dalam rumah ni..sebab itulah orang bilang jadi surirumah ni lagi sibuk dan banyak kerja berbanding orang yang berkerja di luar..hihi
Kali ni saya nak share pasal Supplemen Shaklee untuk 'Boost' Sistem Imun Dalam Badan.
Saya sangat2 suka 2 supplemen ni.
1.Nutriferon
2.Vit.C
-Sustained Release Vit.C 500mg
-Chewable Vit.C 100mg
Saya suka kedua-dua Vit. C Shaklee
Sebab Sustaine Release untuk saya dan suami,manakala Chewable untuk anak2 saya.
Sejak saya bersama Shaklee,saya amat bersyukur sebab seisi keluarga jarang sakit.Sebelum ni hampir setiap bulan habiskan Rm untuk rawatan sebab setiap bulan pun ada yang akan batuk2 ataupun demam selesma.
Saya berani cakap Shaklee ni memang menguntungkan.
Boleh jimat wang untuk perubatan..Bukan itu saja,amat banyak lagi kelebihan yang lain sebenarnya.




                                                      ※ NUTRIFERON ※



Kiranya pada tahun 1954, seorang ahli sains jepun yang power, Dr Yasuhiko Kojima telah menjadi manusia yang pertama yang menjumpai Inteferon ketika menjalankan penyelidikan di Universiti Tokyo. Dr Kojima telah menjalankan kajian, dengan menguji beratus-ratus sebatian semula jadi. Kaji punya kaji, beliau berjaya menyediakan sebatian dari estrak tumbuh-tumbuhan untuk menggalakkan pembentukan Inteferon secara semula jadi dalam badan.

Kelebihan NUTRIFERON
Sebenarnya banyak kelebihan yang ada untuk nutriferon ni, dan paling UTAMA ialah membantu menguatkan SISTEM IMMUNE badan kita, SISTEM KETAHANAN badan, supaya kurang demam dan sebagainya. Selain, itu, banyak lagi kelebihan NUTRIFERON shaklee, antaranya ialah seperti;
melindungi dari INFLUENZA
melawan KANSER dan TUMOR
mempertingkatkan PMS
melambatkan PENUAAN
mengurangkan STRESS dan KELESUAN
Ganti PANADOL ?
Biasanya PANADOL yang lebih bertindak sebagai ubat tahan sakit, NUTRIFERON pula boleh digunakan jika anak atau diri sendiri demam. Selain mengamalkan minum air kosong dengan banyak. NUTRIFERON ni bolehlah ambil jika badan rasa lemah. Biasanya, orang yang suka travel dan melancong ke luar negara akan bawak benda ni, biasalah, kat luar negara, mungkin kita tak biasa dan memang mudah untuk dijangkiti virus.


                                                   ※VITAMIN C SHAKLEE※

Dalam Shaklee terdapat dua jenis Vitamin C iaitu jenis Sustained Release 500mg dan jenis Chewable 100mg.

 Kedua-duanya mempunyai kehebatan dan fungsi yang sama Cuma berbeza daripada segi berat dan kaedah ia dipatentkan. Namun ramai menyangka Vitamin C jenis Sustaine Release adalah untuk orang dewasa manakala jenis Chewable iaitu dikunyah untuk kanak-kanak sahaja. TIDAK. Salah anggapan tu…

Jom kita betulkan anggapan yang salah tu…:)
 Proses Tindakbalas Vitamin C Chewable 100mg Vita-C 100mg adalah Vitamin C berbentuk kunyah. Setiap tablet kunyah mempunyai kepekatan 100mg Vitamin C.
 Ianya diberi nama 'Chewable' kerana ianya perlu dikunyah seperti gula-gula.
 Apa yang istimewanya ialah apabila anda mengunyah Vitamin C jenis ini, air liur akan membantu menghadamkan Vitamin C tersebut dan seterusnya membolehkan ianya sedia untuk diserap sebaik sahaja sampai ke usus kecil. Malah, kajian menunjukkan mengunyah Vitamin C dalam dos yang kecil beberapa kali sehari adalah lebih berkesan untuk penyerapan berbanding mengambil sebiji Vitamin C dalam dos yang besar sekaligus! Proses Tindakbalas Vitamin C Sustain Release 500mg Vita-C 500mg ni adalah Vitamin C berbentuk tablet. Setiap tablet mempunyai kepekatan 500mg Vitamin C. Ianya diberi nama 'Sustained Release' kerana setiap tablet dicipta untuk membebaskan 1.5 Vitamin C buah secara berterusan perlahan-lahan ke dalam badan. Ujian klinikal menunjukkan Vitamin C dalam 2 tablet mampu bertahan selama lebih kurang 5 jam dan mampu kekal dalam plasma darah kita sehingga 24 jam! Dengan kata lain, 2 tablet Vitamin C boleh melindungi badan kita selama sehari suntuk! Berbanding dengan tablet yang tidak diperbuat daripada teknologi 'Sustained Release', Vitamin C akan terus dihadam oleh usus dengan cepat dan sebahagian Vitamin C akan terus dibuang dan dibazirkan sebab usus tak dapat menyerap sepenuhnya Vitamin C tersebut. Rugi kan? Kedua2 Supplemen ni jg berbeza harga.. Buatlah pilihan anda sendiri..nak sustaine ataupun chewable?
**Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Baru2 ni hampir seisi keluarga saya kena selesma.Tapi kali ni walaupun saya selesma hingga suara serak macam orang terlalu lama menyanyi karaoke,saya tak pula demam..wow!! Macam tak percaya pula..
Anak2 yang kecil pun batuk2 dan hingus meleleh dari hidung tapi tak demam.
Saya cuma makan Vit.C SR 2 biji dalam sehari dan 1 peket Nutriferon.Vit.C tu Saya patahkan dulu baru telan kesemuanya sebab upline saya bagitau memang itu caranya supaya lagi cepat vit.c tu bertindak dalam badan.
Anak2 pula saya bagi makan Chewable Vit.C dan Nutriferon.
Memang sungguh cepat berkesan.Saya bertambah teruja dengan produk Shaklee ni.
Mungkin juga sebab saya sudah agak lama mengamalkan makan vit.c ni walaupun saya tak sakit.


                                                      TESTIMONI SHAKLEE





Yang lebih 'best' lagi saya juga makan Supplemen Shaklee ni secara percuma..Nak tau caranya boleh makan produk Shaklee secara percuma?Jom..Hubungi Saya SEKARANG.



                 


=========================================================================

Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami.Bagaimana ingin menjadi ahli?
Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia iniSila hubungi saya segera :
Perunding Vitamin Anda : Erna Tinus 

Pengedar Sah Shaklee Kawasan Negeri Sabah.

 Cod/by hand Ranau SabahShaklee ID [ No : 992592 ]

Contact No : 016-8154633(Whatsapp/Wechat)

Email : ennchee79@yahoo.com

FB : Vitamin Superb Ranau

FB Akaun : Huiren Chee

Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 992592. Anda boleh dapatkan produk Shaklee dari saya

✓✓✓ Walk In ke mana2 Branch seluruh Malaysia, Sila gunakan ID 992592 untuk dapatkan supplement anda ✓✓✓




No comments: