Saturday, October 18, 2014

KENCING TIDAK LAWAS


Pernahkah diantara anda berlaku simptom kencing tidak lawas?
Rasanya begitu menyakitkan bukan?
Asyik ulang-alik ke tandas tapi tidak pandai puas membuang air kecil/kencing.



Apakah Masalah Kencing tak lawas?
Masalah kencing tak lawas adalah disebabkan oleh kehilangan kawalan pada pundi kencing. Dalam beberapa kes, ia boleh mengakibatkan hilangnya air kencing atau yang disebabkan oleh kebocoran kecil. Keadaan ini mungkin sementara atau kronik bergantung kepada puncanya.

Kencing tak lawas boleh menjadi masalah kesihatan yang berbeza, bermula dari kanser, pembentukkan batu karang dan juga masalah pembesaran prostat. Ia juga mungkin disebabkan proses penuaan, kerana otot pundi kencing anda menjadi semakin lemah.

Anda perlu berjumpa doktor untuk pemeriksaan lanjut berkaitan masalah kencing tak lawas. Keadaan ini mengganggu kehidupan harian anda, dan mungkin boleh menjadi gejala keadaan yang sangat serius.






Bagaimana Kencing Tak Lawas Boleh Berlaku?
Kebiasaannya kencing tak lawas ini berlaku disebabkan oleh serangan bakteria (terutama nya kaum wanita), penyakit kencing manis (diabetes), kanser pundi kencing, penyakit prostat, batu karang dan juga kegagalan mengawal otot-otot pundi kencing.

Anda perlu segera mendapatkan rawatan perubatan kecemasan jika anda kehilangan kawalan pundi kencing dan juga mengalami mana-mana gejala berikut:

1. masalah bercakap atau berjalan

2. kelemahan atau kesemutan di mana-mana bahagian badan anda

3. kehilangan penglihatan

4. kekeliruan

5. kehilangan kesedaran

Apakah Caranya untuk mengatasi masalah Kencing Tak Lawas?

Petua Tradisional Melawaskan Kencing

1. DAUN SIRIH
Jika anda mengalami masalah kencing tidak lawas, mudah sahaja cara untuk mengatasinya. Rebus beberapa helai daun sirih dan minum air rebusan sirih berkenaan dua kali sehari.

2. BARLI
Untuk menghilangkan sakit itu anda hanya perlu merebus sedikit biji barli sehingga kembang dan minum airnya. Jika perlu tambahkan sedikit gula.Rasa sakit yang dihadapi akan sembuh, ia juga dapat menyejukkan badan.

3. AIR BASUHAN BERAS
Semasa anda nak masak nasi, jangan lupa menyimpan air basuhan beras yang terakhir. Kemudian, tuangkannya ke dalam sebiji gelas. Selepas anda selesai menikmati hidangan makan tengahari, minumlah air basuhan beras tadi. Amalkan setiap hari sehinggalah masalah kencing tidak lawas anda tu sembuh.

Dan yang lebih istimewa adalah mengambil supplemen sebagai alternatif terbaik dan sangat mudah disediakan.

Pilihan saya,sudah tentunya Peppermint Ginger Plus Shaklee






Khasiat Peppermint Ginger Plus

Halia merupakan herba terbaik dalam memelihara saluran penghadaman dan mempunyai ciri-ciri semulajadi yang nyaman dan dapat melegakan senak perut. Pudina pula merupakan herba yang membantu dalam menggalakkan sistem penghadaman secara sihat dengan melegakan dan menyamankan perut. Sesiapa sahaja yang sering mengalami masalah angin berlebihan dalam badan atau  kembung perut amatlah digalakkan untuk mencuba produk ini.

Shaklee peppermint Ginger Plus mengandungi herba asli pudina, halia, jintan hitam dan jintan manis untuk rasa yang nyaman dan melegakan. Pil-pil juga boleh dihancurkan dan dicampur dengan air panas untuk minuman herba semulajadi.Tips daripada saya, campurkan 2-3 biji Peppermint Ginger Plus  dalam teh O suam sebelum diminum.Pasti rasanya sungguh Nyaman dan menyegarkan....cubalah.

Saya baru minum teh O suam campur 3 biji Peppermint Ginger Plus ni pagi tadi.Rasanya sungguh Nyaman Dan Menyegarkan.Ibu2 yang sedang mengandung juga boleh mengamalkan peppermint ginger ni sebagai alternatif melegakan rasa senak perut dan loya ketika hamil.

Anda juga boleh memilih ALFALFA Dan GARLIC Shaklee untuk mengatasi masalah kencing tidak lawas ini.

Sebenarnya terlalu banyak khasiat dalam sebotol supplemen Shaklee.Nak tahu khasiatnya,anda cubalah sendiri.

 Hubungi saya SEGERA untuk Tempahan produk dan konsultasi percuma
Call/SMS/WhatsApp : 016-8154633
Email : ennena.hc79@gmail.com



                                TESTIMONI PENGGUNA SUPPLEMEN SHAKLEE



TESTIMONI KENCING TIDAK LAWAS #1


TESTIMONI KENCING TIDAK LAWAS #2

TESTIMONI KENCING TIDAK LAWAS #3

TESTIMONI KENCING TIDAK LAWAS #4


Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Erna Tinus
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Negeri Sabah. Cod/by hand Ranau Sabah
Shaklee ID [ No : 992592 ]
Contact No : 016-8154633
Email : ennena.hc79@gmail.com

FanPage : Vitamin Superb Ranau Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 992592. Anda boleh dapatkan produk Shaklee dari saya
✓✓✓ Walk In ke mana2 Branch seluruh Malaysia, Sila gunakan ID 992592 untuk dapatkan supplement anda ✓✓✓ 


 'Kesulitan Adalah Permulaan Kepada Kehidupan'

No comments: