Thursday, November 27, 2014

OMEGAGUARD PILIHAN KAMI






Hai selamat pagi semua..
Bestnyaa bangun awal pagi.Semangat baru dan hirup udara segar dengan nafas yang baru..
Terima kasih Tuhanku..Engkau sungguh Baik.

Rasanya sudah lama saya tidak menulis,tangan pun dah kaku,otak berkarat..haha..

Hari ni saya cuma nak bagitau, Saya Pengedar Sah Shaklee dan juga Pengguna Tegar produk ni.Produk terbaik dan berkesan haruslah di kongsi supaya semua orang tahu betapa berbaloinya kita menggunakan wang kita keatasnya.


Dan saya nak ingatkan bahawa tempoh promosi untuk supplement terbaik kegunaan seisi keluarga semakin hampir berakhir.Alangkah ruginya anda tak rebut peluang mendapatkan produk ni semasa tempoh promosi.


OMEGAGUARD PROMOSI NOVEMBER 2014

OMEGAGUARD PROMOSI NOVEMBER 2014






Seisi keluarga saya merupakan pengguna Tegar Omegaguard ni.Dari yang kecil berumur setahun 6 bulan pun sangat meminati omegaguard.Setiap kali ambik stok baru, saya memang tak pernah tinggal Omegaguard ni.
Si baby Huiren ni pula asal buka kotak yang baru sampai memang Omegaguardlah yang diambil,memaksa buka pula tu..hihi..
Anak2 yang dibesarkan dengan supplement memang agak berbeza dengan yang tak makan supplement.


My Baby Huiren Chee






Suami saya pula memang tak pernah tinggal makan omegaguard ni,sangat membantu meredakan sesak nafas.Katanya,selepas konsisten makan omegaguard rasa semput semasa penat bekerja dah tak ada.Lagipun ramai kawan-kawannya tegur macam mana boleh kempis perut,sebab sebelum ni perut agak besar..hihi..maklumlah lelaki dah berkahwin..kan..
Banyaklah kelebihan dan keistimewaan omegaguard ni.Rugi tak makan tau..

My Dear Hubby Mr. Ket Kiong Chee

Nak ramping, pilih Omegaguard

Nak bijak, pilih Omegaguard

Nak jaga paru-paru, pilih Omegaguard

Nak elak selsema, pilih Omegaguard

Tekanan Darah Tinggi, pilih Omegaguard

Masalah sendi pun pilih Omegaguard

Dan banyak lagilah..


Orang kata Mahal!..Takpe mahal pun berbaloi.Wang kan boleh cari, tapi kesihatan sangat penting.

Mencegah lebih baik daripada Merawat!


Jika anda nak jadi seperti kami, Boleh hubungi saya segera. Stok Tersedia dalam rumah

Atau 

Nak tempah di sini juga boleh.Klik je gambar di bawah

 

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=657ad4f3e2afdf70f27fe834691fb65a

 

------------------------------------------------------

Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami

Bagaimana ingin menjadi ahli?


Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini

Sila hubungi saya segera :


Perunding Vitamin Anda : Erna Tinus

Pengedar Sah Shaklee Kawasan Negeri Sabah. Cod/by hand Ranau Sabah

Shaklee ID [ No : 992592 ]

Contact No : 016-8154633

Email : ennena.hc79@gmail.com

Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 992592. Anda boleh dapatkan produk Shaklee dari saya

✓✓✓ Walk In ke mana2 Branch seluruh Malaysia, Sila gunakan ID 992592 untuk dapatkan supplement anda ✓✓✓ 




"Kesulitan Adalah Permulaan Kepada Kehidupan"

Saturday, November 22, 2014

UBAT VS SUPPLEMENT

Hai..hai..Selamat bersua kembali.

Kali ini saya nak kongsi dengan anda semua tentang perbezaan UBAT DAN SUPPLEMEN.

Tajuk ini sangat kontroversi, Sebabnya masih ramai yang tertanya-tanya kenapa perlu hambur RM untuk beli supplemen.

Ubat kan lagi penting sebab memang pun dah sakit,perlulah makan ubat.


UBAT DAN SUPPLEMENT NAMPAK SERUPA TETAPI TIDAK SAMA
UBAT DAN SUPPLEMENT NAMPAK SERUPA TETAPI TIDAK SAMA

Jom kita senaraikan PERBEZAAN UBAT DAN SUPPLEMEN


PERBEZAAN #1

UBAT : Perlu diambil SEMASA SAKIT untuk MERAWAT penyakit.

SUPPLEMENT : Boleh diambil bila-bila masa terutamanya SEBELUM SAKIT untuk MENCEGAH sebarang penyakit.

Saya dulu pun tak faham langsung apa beza UBAT dan VITAMIN. Waktu muda kan kita kuat dan sihat lagi. Kenapa perlu telan macam-macam tablet. Kalau sakit barulah makan. Kalau tidak sakit buat apa makan ubat vitamin tu..Ketara sangat salah fahamnya saya masa tu. Panggil pun "UBAT VITAMIN". Hahaha..

Untuk pengetahuan anda, dulu saya kerap juga SAKIT KEPALA, SELESEMA, SAKIT TEKAK, dan BATUK BERKAHAK. Penyakit biasa saja ni kan. Tapi kerap kali berulang. Kadang-kadang disertakan demam. Kadang-kadang tidak demam. Memang tahap imun tu rendah sangat. Makanan berkhasiat pun tidak pantau sangat.

Biasalah kan..sikit2 cari paracetamol untuk legakan sakit kepala..
Hampir setiap bulan lawat klinik atau hospital untuk merawat masalah demam selsema ni.Kalau ke klinik swasta maknanya perlu ada RM dalam poket. Dengan anak-anak lagi sakit, maka perlu buang Rm100 untuk ke klinik sahaja setiap bulan.Kadang2 lebih lagi..

Syukurlah, sekarang ni, sejak konsisten mengamalkan supplement Shaklee sejak tahun lepas, jarang-jarang sangat saya sekeluarga mengalami masalah di atas.

Kalau kena pun, Saya cuma ambil setiap hari 2 biji Vitamin C, 3 biji Omegaguard Fish Oil, dan 4 biji Garlic Complex. Di samping makan vitamin biasa yang saya ambil setiap hari macam Vitalea, BComplex, ESP, GLA dan OSTEMATRIX.

DAN biasanya masalah di atas akan selesai dalam tempoh 1 minggu lebih, dan tak perlu pergi jumpa doktor pun. Untuk masalah kesihatan yang ringan macam ni, sudah boleh jadi doktor kepada diri sendiri dan keluarga.Lagipun, Ubat selsema ni sebenarnya TIADA. Kita cuma diberi ubat untuk senang nak rehat dan tidak terasa sangat penyakit tu.Bila tertidur demam selsema tu boleh dilupakan seketika..kan..
Virus selsema ni tiada ubat dan akan pulih sendiri ikut antibodi dalam badan kita.

PERBEZAAN #2

UBAT : Diperbuat daripada DADAH dan BAHAN KIMIA, boleh berikan KESAN SAMPINGAN BURUK untuk jangka masa pendek dan panjang. Overdose juga boleh membawa MAUT!!

SUPPLEMENT : Diperbuat daripada BAHAN SEMULAJADI seperti makanan seharian kita.

TAPI AWAS!! Ada juga supplement di pasaran yang ditambah dengan bahan-bahan kimia seperti Steroid dan hormon perangsang. Jadi wajib berhati-hati dengan jenis supplement yang anda ambil. Pastikan ia dijamin SELAMAT, BERKESAN dan SEMULAJADI.

Mungkin ada yang fikir "Lambatnya sakit nak baik, sampai 1-2 minggu. Kalau makan ubat doctor, 2-3 hari je dah baik.". Hehe.. Saya dulu sebelum kenal Shaklee pun fikir macam tu juga.

Tahukah anda? Kebanyakan pesakit buah pinggang yang terpaksa menjalani DIALISIS, adalah terdiri daripada pesakit DARAH TINGGI, KENCING MANIS, KOLESTEROL yang bertahun-tahun bergantung kepada ubat hospital, atau yang sering makan PARACETAMOL (contoh untuk MIGRAIN, SENGGUGUT).

Puncanya? BUAH PINGGANG TERBEBAN DENGAN BAHAN ASING yang masuk ke dalam badan pesakit setiap hari dan tertinggal di dalamnya. Memang kebanyakan pesakit dialisis adalah di kalangan mereka yang dah bertahun-tahun bergantung kepada ubat hospital yang diperbuat daripada dadah. Kalau tak percaya, anda boleh pergi sendiri ke pusat-pusat dialisis yer..




Anda boleh cari entry di google tentang seorang wanita yang sering mengalami Senggugut dan ambil Pain Killer setiap bulan, selama bertahun-tahun. Akhirnya buah pinggang beliau rosak, terpaksa buat dialisis sebab buah pinggang sudah tidak dapat berfungsi dengan baik.

Jadi, Bila saya sedar yang ubat doctor bagi tu adalah DADAH dan akan bagi kesan sampingan pada buah pinggang untuk jangka masa panjang, Saya lebih rela sembuh dengan penyelesaian secara SEMULAJADI.

Ini kerana supplement Shaklee memang diperbuat daripada bahan-bahan makanan dan semulajadi. Contohnya Vivix daripada Anggur Muscadine, Collagen dari sisik ikan merah, ESP daripada kacang soya, Herblax daripada Daun Senna, Omegaguard daripada minyak ikan laut dalam, dan lain-lain lagi.

PERBEZAAN #3

UBAT : Merawat KESAN penyakit atau tanda-tanda sakit.

SUPPLEMENT : Merawat PUNCA penyakit. Mengandungi NUTRISI yang diperlukan sel badan setiap hari.

UBAT berasaskan dadah kebanyakannya cuma menutup dan mengubati kesakitan. Sedar tak? Tiada penyakit yang berpunca daripada kekurangan apa-apa ubat dalam badan.

Contohnya bila kita sakit kepala ambil Paracetamol. Sakit kepala tu bukan berpunca daripada kekurangan Paracetamol dalam sistem badan kita kan? Tapi cuma untuk hilangkan kesakitan sahaja. Jangan pula ambil ubat bila tidak sakit yer, nanti dapat penyakit lain pula.. Hehe..

Tapi berbeza dengan supplement, ia mengandungi segala protein, vitamin, mineral yang PERLU ADA DALAM SEL BADAN kita untuk berfungsi dengan baik.

Kalau badan kurang vitamin, kita boleh sakit atau kurang sihat dari segi fizikal dan emosi.

Contohnya kalau kita selalu demam selesema, ia kemungkinan besar disebabkan badan kita kurang Vitamin C. Jadi, kita rawat lah daripada PUNCA penyakit tu, iaitu makan supplement Vitamin C untuk menampung kekurangan tu. Tentunya ia dapat mengelakkan sakit yang sama berulang kembali.

Dan ingat, supplement ni BUKAN PENGGANTI MAKANAN. Tapi ia adalah PELENGKAP makanan kita setiap hari. Sebab itu supplement sebaiknya di makan bersama makanan seharian supaya ia lebih mudah diserap dan lebih berkesan.

Ia bertindak perlahan-lahan dalam jangka masa panjang untuk mengisi lompong-lompong nutrien yang kurang dalam badan kita.

PERLUKAH SUPPLEMENT?


Terpulanglah kepada apa yang kita makan setiap hari. Kalau kita boleh pastikan setiap hari makanan yang kita masak atau beli tu cukup keperluan vitamin, minerals yang diperlukan macam dalam Piramid Makanan di bawah, mungkin kita tak perlukan supplement.

PIRAMID MAKANAN


Amacam, cukup tak nutrien makanan kita setiap hari macam yang disarankan? Kalau kita kerap makan Fast Food dan Processed Food, biasanya memang tak cukuplah macam ni kan...Huhu..

Sebenarnya, selain makanan, banyak lagi faktor lain yang boleh merosakkan badan kita. Contohnya persekitaran yang dipenuhi pencemaran udara, asap rokok sekunder, radiasi, gaya hidup yang sibuk dan stress berpanjangan.

Jadi, supplement sebenarnya membantu juga untuk mengatasi masalah disebabkan faktor-faktor di atas tu untuk jangka masa panjang. Sebelum kita TERPAKSA makan macam-macam ubat lepas dah kena penyakit, tak salah kita amalkan supplement untuk pastikan badan kita cukup vitamin dan minerals. Betul ke betul? ;)

Kita tengok contoh Tun Mahathir Mohamad. Kalau anda nak tahu, beliau adalah pengamal suppplement sejak muda lagi. Sekarang Tun dah pun berumur hampir 90 tahun. Cuba bandingkan diri beliau (dari segi fizikal dan pemikiran) dengan atuk kita yang sebaya yang tak mengamalkan supplement. Hmm..nampak jelas perbezaannya?

Saya berharap penjelasan di atas dapat memberi info dan bermanfaat kepada kita semua.


ADAKAH SUPPLEMENT BOLEH BERI KESAN KEPADA KESIHATAN?


Jawapannya YA, kalau supplement yang anda ambil tu diperbuat daripada bahan SINTETIK atau bahan kimia.
Oleh itu carilah supplement yang SENTIASA SELAMAT,BERKESAN DAN MESRA ALAM Macam shaklee ni.
Pilihan Terbaik untuk kami seisi Keluarga.Sudah tentunya Terbaik untuk anda Seisi keluarga juga.

Kredit :Google

JOM HUBUNGI SAYA SEGERA UNTUK KONSULTASI PERCUMA DAN TEMPAHAN PRODUK SHAKLEE!

ranauhealthyvitamins.blogspot.com/2014/09/daftar-ahli-shaklee.html?m=1


------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Erna Tinus
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Negeri Sabah. Cod/by hand Ranau Sabah
Shaklee ID [ No : 992592 ]
Contact No : 016-8154633
Email : ennena.hc79@gmail.com
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 992592. Anda boleh dapatkan produk Shaklee dari saya
✓✓✓ Walk In ke mana2 Branch seluruh Malaysia, Sila gunakan ID 992592 untuk dapatkan supplement anda ✓✓✓ 



"Kesulitan Adalah Permulaan Kepada Kehidupan"

Wednesday, November 19, 2014

BERITA SEDIH BERKAITAN STROK

Semalam saya mendengar suatu berita yang sangat mengejutkan.Dan pada mulanya saya tertanya-tanya mengapa dan kenapa?

Seorang rakan baik dari kampung sebelah telah pergi untuk selamanya secara tiba-tiba.
Ianya memang berita yang sangat menyedihkan kerana beberapa hari sebelum ni ketika bertemunya, tidak ada langsung tanda-tanda yang dia sedang sakit atau bakal menemui ajal secepat ini.

Tetapi betullah kata orang, memang ajal maut ditangan Tuhan.Kita tidak pernah tahu bila saat itu akan tiba.
Cuma, jika kita rajin memelihara badan kita dengan baik kemungkinan besar ajal itu kita boleh lewatkan kerana badan yang sihat tentunya akan lebih bertahan lama.

Setelah diselidiki,rupa-rupanya rakan saya itu punya sejarah penyakit darah tinggi dan masalah jantung.
Kasihan sungguh kerana kemungkinan besar penyakitnya itu telah menyerang secara tiba-tiba dan menyebabkan umurnya hanya sampai setakat ini sahaja.

Rakan saya ni yang saya gelar aunty Marry telah meninggalkan dunia ini dan meninggalkan memori indah untuk dikenang.Beliau seorang yang sangat periang dan kuat melatah.
Beliau juga sangat bertanggungjawab dan penyayang.
Pemergiannya akan menjadi satu kehilangan yang sangat dirasai.Bersemadilah dengan tenang aunty Marry..lupakan segalanya tentang dunia ini.


ANGIN AHMAR ATAU STROK ITU PEMBUNUH SENYAP


Angin ahmar atau strok ialah masalah kesihatan yang diakibatkan oleh salur darah tersumbat dan bekalan darah ke sebahagian otak diganggu. Bahagian otak tersebut tidak lagi menerima oksigen yang mencukupi, oleh itu sel-sel otak akan rosak atau mati, dan mengakibatkan bahagian badan yang dikuasai oleh bahagian otak itu tidak berfungsi.
Angin ahmar ialah kecederaan saraf yang serius dan gejalanya ialah kehilangan fungsi saraf secara tiba-tiba.

Gangguan peredaran darah biasanya terjadi pada sisi arteri peredaran itu, walaupun gangguan ini juga boleh terjadi pada sisi vena.
Angin ahmar telah dikategorikan sebagai kecemasan perubatan yang boleh menyebabkan kerosakan saraf yang kekal serta juga kematian jika tidak dikesan dan dirawat dengan cepat.

Penyakit ini ialah penyakit ketiga yang menyebabkan paling banyak kematian dan kehilangan upaya di kalangan dewasa Amerika Syarikat dan negara-negara perindustrian di Eropah. Pada puratanya,Setiap satu kejadian angin ahmar berlaku pada setiap 45 saat, dan seorang mati setiap 3 minit, akibat angin ahmar.
Bagi setiap lima kematian tersebut, 2 kematian adalah orang lelaki dan 3 kematian ialah orang wanita.

Punca angin ahmar termasuk kelanjutan umur, darah tinggi, kencing manis, kolesterol tinggi, dan merokok. Merokok merupakan punca boleh ubah suai yang paling penting. Istilah "serangan otak" kini semakin digunakan di Amerika Syarikat untuk angin ahmar, disebabkan penyakit ini adalah padanan untuk "serangan jantung" yang merupakan masalah kesihatan yang diakibatkan oleh salur darah tersumbat dan bekalan darah ke bahagian jantung diganggu dan tidak dapat berfungsi seperti sepatutnya.

 Sumber

Antara produk Shaklee yang dicadangkan untuk mencegah stroke ialah Omega Guard.
 Kenapa Omega Guard?

Omega 3 yang terkandung dalam Omega Guard merupakan nutrien utama untuk mencegah masalah pembuluh darah, mengurangkan kolestrol dan dan mencegah kolestrol daripada mengeras di bahagian organ dan pembuluh darah. Kandungan EPA dan DHA dalam Omega Guard juga penting untuk mencegah penyakit jantung koronori.



OMEGAGUARD PRODUK PROMOSI NOV' 2014



VIVIX Juga Sangat sesuai ( Pesakit Stroke)

Bagi anda yang tidak boleh menelan kapsul dan mempunyai bajet yang lebih, Saya cadangkan anda mengambil Vivix. Vivix merupakan sirap tonik Shaklee dan merupakan minuman botanikal 1001 rahsia. 
4 mekanisma utama Vivix ialah:
Melindungi dan membaiki kerosakan DNA
Memberi impak positif kepada pengawalan genetik
Menggalakkan biogenesis (pembentukan baru) mitochondria
Melambatkan pembentukan protin AGE (Advanced Glycation End products)



VIVIX SHAKLEE


BERTINDAKLAH SEGERA,CEGAH SEBELUM PARAH!

MENCEGAH LEBIH BAIK DARIPADA MERAWAT


Untuk Tempahan Produk Dan Konsultasi Percuma,Sila Hubungi Saya Segera!
ATAUPUN
Buat Tempahan Secara Dalam Talian Di SINI
SILA KLIK GAMBAR
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=127449db06658be5e1bc1cd51bde8b78




------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Erna Tinus
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Negeri Sabah. Cod/by hand Ranau Sabah
Shaklee ID [ No : 992592 ]
Contact No : 016-8154633
Email : ennena.hc79@gmail.com
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 992592. Anda boleh dapatkan produk Shaklee dari saya
✓✓✓ Walk In ke mana2 Branch seluruh Malaysia, Sila gunakan ID 992592 untuk dapatkan supplement anda ✓✓✓ 



"Kesulitan Adalah Permulaan Kepada Kehidupan"




Monday, November 17, 2014

KRIM MALAM TERBAIK


Hai....selamat bersua kembali.

Nak tahu tak kenapa saya suka guna krim malam?

Tentulah nak tahu kan?


Dulu masa muda2 saya ni tak kisah sangat pasal krim malam.Saya fikir tak pakai pun tak apa..hihi
TETAPI.. Sebenarnya pemakaian krim malam ni sangat penting.

Tahukah anda kenapa perlu pakai krim malam?

Kulit kita sebenarnya telah diberi berbagai tekanan diwaktu siang hari, Antaranya pencemaran dari persekitaran. Kulit perlu dibaiki setiap kali diakhir harinya. Selain itu, kulit kita akan mulai kehilangan keanjalan mengikut peredaran masa. Oleh yang demikian adalah perlu untuk merawat kulit kita ni dengan cara yang istimewa.
Kepentingan pemakaian krim malam perlu anda ketahui dan mengapa ia diangap sesuatu yang istimewa untuk kulit anda.

Tahukah anda krim malam terbaik akan bekerja sepanjang masa anda sedang tidur, ia bertindak menyuburkan sel-sel kulit anda disamping memperbaikinya. Sebenarnya, kuasa penyerapan kulit akan meningkat pada waktu malam apabila seseorang sedang tidur. Oleh itu, krim malam harus dijadikan sebahagian daripada rutin harian setiap daripada kita dalam usaha untuk melambatkan kesan penuaan disamping memiliki kulit yang sihat sepanjang hari.

Saya sudah ketahui krim malam terbaik untuk saya dan juga sangat sesuai untuk anda semua.

SUDAH TENTUNYA KRIM TERSEBUT ADALAH OVERNIGHT RENEWAL CREAM SHAKLEE


KRIM MALAM SHAKLEE

Produk ini bertujuan untuk penjagaan kesihatan kulit daripada luar. 

 Lebih lebih lagi sekiranya kita selalu kerja luar. Sinaran matahari dan pencemaran akan menyebabkan kulit kita terdedah kepada kerosakan dan penyakit.

Kulit adalah organ paling besar pada badan kita. Lebih lebih lagi bagi wanita, kulit yang cantik dan sihat adalah aset yang penting untuk dijaga.

Tentunya memiliki kulit cantik bersinar adalah idaman setiap orang,betul kan? Memang lumrah manusia, kita sentiasa mengejar kesempurnaan.

Kenapa Perlu Menggunakan Overnight Renewal Whitening Cream?

Pada waktu malam semasa kita tidur, seluruh sistem badan sedang mengalami pemulihan. Otot-otot direhatkan, degupan jantung pun menjadi lebih tenang.

Sel sel rosak dan mati perlu digantikan dengan yang baru. Pendek kata, waktu servis bagi badan kita adalah semasa tidur.

Inilah yang menyebabkan saintis di Shaklee mengkaji kaedah secara semulajadi / natural untuk mendapatkan pemulihan kulit sewaktu tidur.

Hasil kajian diseluruh dunia, 16 bahan telah pun terpilih dan dirumus menjadi produk kesihatan kulit Nutriwhite keluaran Shaklee.

Kesan positif daripada produk ini adalah;

Mengembalikan proses keremajaan kulit semasa kita tidur dengan membekalkan nutrien semulajadi yang diperlukan kulit bagi tujuan pemulihan.
Pengguna akan mula merasai perbezaannya. Kulit wajah akan menjadi lebih halus dan lembut, dan tampak lebih cerah keesokan pagi harinya.

Saya dah guna krim ni selama 2 bulan dan saya benar-benar berpuashati.Harga yang sangat berbaloi dengan kesan yang sangat mengembirakan.
Nak tahu betul atau tidak?
Kenalah cuba sendiri..

Rahsia Bahan Bahan di Sebalik Overnight Renewal Whitening Cream
Vitamin C aktif didalam ramuan akan mengurangkan tompok-tompok hitam serta mengembalikan keserian wajah
Kelembapan kulit dari luar ke dalam sudah tentunya akan dikembalikan. Kulit nampak lebih sihat, lebih cerah dan radang berkurangan dengan penggunaan Scullcap

Berat satu bekas Nutriwhite Overnight 48g dan berharga runcit RM225. Nak harga lebih murah?


Jom..Hubungi saya SEGERA!

ATAUPUN KLIK GAMBAR DIBAWAH UNTUK TEMPAHAN YANG LEBIH CEPAT

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=03abddc67647f4283654c0503482e74b

------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Erna Tinus
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Negeri Sabah. Cod/by hand Ranau Sabah
Shaklee ID [ No : 992592 ]
Contact No : 016-8154633
Email : ennena.hc79@gmail.com
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 992592. Anda boleh dapatkan produk Shaklee dari saya
✓✓✓ Walk In ke mana2 Branch seluruh Malaysia, Sila gunakan ID 992592 untuk dapatkan supplement anda ✓✓✓ 



"Kesulitan Adalah Permulaan Kepada Kehidupan"

Friday, November 14, 2014

SEBAB KENAPA SAYA PILIH SHAKLEE

Hai..semua..
Rasanya agak lama juga saya tak menulis.Biasalah kan sudah hujung-hujung tahun ni,memang sentiasa sibuk.
Apalagi bagi saya seorang surirumah dan juga pengedar sah shaklee.
Tapi yang 'bestnya' sibuk macam mana sekalipun BONUS SHAKLEE masuk akaun saya tahu juga..haha..
sebab tarikh ni sentiasa dinanti-nanti..

Tentu puan2 yang berstatus surirumah seperti saya ingin tahu apa rahsianya boleh dapat 'INCOME' 1K sebulan, Malahan boleh dapat hingga 10K keatas kalau rajin dan benar2 bertekad buat BISNES ni. Hebat kan?
Sambil bisnes anak2 tak payah hantar jauh dari pandangan mata.Tak ada risiko nak berjauhan daripada anak2 tau..
#Kalau nak tahu lebih lanjut bolehlah menghubungi saya segera.

Bisnes yang sangat hebat ni tidak lain dan tidak bukan tentunya SHAKLEE!
Pilihan terbaik penduduk Malaysia abad ini.

SHAKLEE PILIHAN SAYA

SHAKLEE

3 Sebab Utama Kenapa Saya Memilih Shaklee:

Shaklee SENTIASA SELAMAT

Menjalani lebih 80,000 ujian kualiti setiap tahun.
Potensi yang dijamin -> pengesahan dari pihak ketiga
Keaslian dijamin -> 350 ujian pencemaran dilakukan terhadap SETIAP bahan botani
100% kepuasan dijamin

Shaklee – MESRA ALAM

Tiada perisa tiruan
Tiada pemanis tiruan
Tiada pewarna atau lemak trans
Tiada suapan tersembunyi
Tidak menjalani ujian terhadap haiwan
Tidak mengandungi bahan yang dilarang
Tidak mengandungi peluntur klorin

Shaklee – SENTIASA BERKESAN

USD 250 juta dilaburkan terhadap ujian-ujian, kajian dan pembangunan (R&D)
70 kajian klinikal telah diterbitkan
60 orang saintis Shaklee
50 patents
50th Anniversary Landmark Studies menunjukkan pengguna supplement Shaklee dalam jangka masa panjang memiliki kesihatan yang lebih baik dari mereka yang hanya mengambil multivitamin dan yang tidak mengambil supplement sama sekali.

Dari 3 kelebihan utama shaklee ni pun saya rasa dah sangat tertarik dan sungguh gembira berkongsi dengan anda para pembaca entry Ranau Supplement Group tentang produk pilihan terbaik untuk seisi keluarga.

Jika anda berminat nak jadi salah seorang pengedar sah dan pengguna tegar produk ni, Sila berhubung dengan saya secepatnya.
Cara Pemberian BONUS lagi menarik tau..
------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Erna Tinus
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Negeri Sabah. Cod/by hand Ranau Sabah
Shaklee ID [ No : 992592 ]
Contact No : 016-8154633
Email : ennena.hc79@gmail.com
FB :  HUIREN CHEE 
FanPage : VITAMIN SUPERB RANAU 

Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 992592. Anda boleh dapatkan produk Shaklee dari saya
✓✓✓ Walk In ke mana2 Branch seluruh Malaysia, Sila gunakan ID 992592 untuk dapatkan supplement anda ✓✓✓ 

Monday, November 10, 2014

MENENTANG KOLESTEROL JAHAT

PHYTOCOL-ST DAN OMEGAGUARD


Hai semua..Salam sejahtera

Adakah anda tercari-cari produk yang selamat untuk menurunkan kolesterol dalam badan di samping itu juga boleh menghalang kolesterol jahat daripada menyerap dalam badan?

Jangan risau, Shaklee ada jalan penyelesaian untuk kedua-duanya.


PHYTOCOL-ST
Merupakan formulasi proprietari berasaskan bahan-bahan yang telah terbukti secara klinikal berkesan untuk penyekatan penyerapan kolestrol dan merendahkan paras kolestrol LDL (kolestrol jahat). Membekalkan kita dengan 2000 mg Fitosterol setiap hari sebagaimana yang disyorkan Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH).

PHYTOCOL-ST SHAKLEE



Bagimana Fitosterol bertindak???
Strukturnya sama seperti kolestrol. Bersaing dan akan kalahkan kolestrol dalam penyerapan di dalam usus. Fitosterol secara aktif menyekat kolestrol dari diserap ke dalam saluran darah & menyingkirnya dari tubuh.

OMEGA GUARD
Omega Guard Shaklee mengandungi asid lemak omega-3 yang disarankan bagi membantu menyingkirkan kolestrol yang tidak diperlukan dalam darah. Ia mengandungi bukan sahaja asid lemak omega 3 malah EPA dan DHA. Omega-3 menurunkan paras trigliserida, LDL (kolesterol jahat) dan menaikkan paras HDL (kolesterol baik). Senang cerita, Omega Guard boleh menyingkirkan kolestrol yang ada dalam saluran darah.

Perbezaannya sangat mudah. Antara menghalang dan membersihkan kolesterol.


BEZA PYHTOCOL-ST DAN OMEGAGUARD




Setiap kali sebelum makan, digalakkan mengambil Phytocol-ST dahulu. Ini kerana, Phytocol-ST membantu menghalang kolesterol jahat daripada masuk ke dalam saluran darah kita. Namun begitu, ada juga beberapa kolesterol jahat yang mungkin "terlepas" ke dalam salur darah kita (dalam kuantiti yang sedikit). Oleh itu, pengambilan Omega Guard digalakkan untuk mem"bersih"kan kolesterol tersebut. Kolesterol jahat itu akan dibawa oleh Omega Guard ke hati, dan dirembeskan melalui saluran yang betul seperti peluh dan sebagainya.

Oleh itu, jika anda ingin mengurangkan kadar kolesterol atau mencegah daripada mengalami masalah kolesterol tinggi, mulalah dengan pengambilan Omega Guard dan Phytocol-ST secara konsisten. Anda pasti dapat merasakan perbezaannya.



TESTIMONI PENGGUNA



TESTIMONI PHYTOCOL-ST
TESTIMONI OMEGAGUARD


NAK BUAT TEMPAHAN SEKARANG?

JOM HUBUNGI SAYA SEGERA

ATAU NAK ORDER DISINI PUN BOLEH

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=a389e350f007b3dc1ae27b920d1cacf8


------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Erna Tinus

Pengedar Sah Shaklee Kawasan Negeri Sabah. Cod/by hand Ranau Sabah

Shaklee ID [ No : 992592 ]

Contact No : 016-8154633

Email : ennena.hc79@gmail.com

Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 992592. Anda boleh dapatkan produk Shaklee dari saya
✓✓✓ Walk In ke mana2 Branch seluruh Malaysia, Sila gunakan ID 992592 untuk dapatkan supplement anda ✓✓✓ 



"Kesulitan Adalah Permulaan Kepada Kehidupan"



VITAMIN UNTUK SI PELUPA

LECITHIN SHAKLEE

Anda seorang PELUPA?

Selalu lupa kunci rumah letak mana..dan banyak lagi episod 'kelupaaan'??


Tidak dinafikan Pengambilan OmegaGuard Shaklee membantu kita respon dan proses dengan lebih cepat apa jua yang kita baca atau maklumat yang kita terima.

Tetapi untuk tingkatkan daya ingatan,  Lecithin Shaklee lebih sesuai dan efektif. Lecithin bukan sahaja terkenal dengan fungsinya sebagai pengemulsi lemak yang handal tetapi ia juga merupakan vitamin terbaik untuk orang pelupa. Ini kerana ia mengandungi Kolina yang berperanan menambah baik keupayaan daya ingatan kita.
Nampaknya Lecithin ni yang saya perlukan sangat2, Sebab terlampau pelupa..hehe..
Kadang2 pen letak atas telinga pun di cari sampai selongkar 1 rumah..hahaa

Bagi anda yang mempunyai masalah mudah lupa (Pelupa), pengambilan Lecithin lebih membantu !

Jika anak anda lambat respon atau orang bilang 'tidak berapa pintar',  OmegaGuard Shaklee menjadi keutamaan. Namun jika mereka alami masalah mudah lupa, bagus jika amalkan pengambilan Lecithin sebiji sehari.
Jadi, Terbaik amalkan kedua-duanya.
Anak2 akan jadi pintar,cerdas dan cergas.

Bukan anak2 saja yang perlu.Mak dan ayah pun perlu juga..ya kan? hihi...Tepuk dada,tanya selera.
Untuk anda yang dah jadi mama dan dah bersalin anak2 lelaki dan perempuan,tentu perasan semakin lama semakin kuat pelupa,betul kan?
Orang bilang bersalin anak perempuan putus 1 urat dan bersalin anak lelaki pula putus 2 urat.Wahh..nampaknya agak banyak juga urat saya yang putus ni..huhu..Tak tahulah sejauh mana kebenaran fakta ni..
Ada juga orang cakap,kita ni jadi pelupa kerana terlampau banyak makan semut..adoii..nampaknya banyak juga semut saya dah makan...haha..sebab pelupa sangat.
Selalu sangat dengar asal pelupa dipanggil banyak makan semut tetapi apakata kalau selepas ni jika jumpa sesiapa yang pelupa, cakap je..kurang 'makan lecithin ni' lagi senang cakap kan...hehe..

Lecithin merupakan vitamin ideal untuk masalah pelupa. ♡♡♡
Sejak konsisten makan lecithin memang saya sangat akui banyak perubahan.Walaupun kadang2 masih lupa juga, lupa makan lecithin..hihi

!!BONUS!!
Untungnya anda yang mengamalkan Lecithin.Lemak terkawal + daya ingatan pun bertambah baik !! 2 dalam1..
Lebih untung kalau konsisten makan sebab boleh dapat kulit cantik juga tau..


LECITHIN TERBAIK

NAK ORDER SEKARANG?

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=2bd0a92f3cc8f85e2d23f8addcb52eca

 

HUBUNGI SEGERA


------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Erna Tinus

Pengedar Sah Shaklee Kawasan Negeri Sabah. Cod/by hand Ranau Sabah

Shaklee ID [ No : 992592 ]

Contact No : 016-8154633

Email : ennena.hc79@gmail.com

Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 992592. Anda boleh dapatkan produk Shaklee dari saya
✓✓✓ Walk In ke mana2 Branch seluruh Malaysia, Sila gunakan ID 992592 untuk dapatkan supplement anda ✓✓✓ 



"Kesulitan Adalah Permulaan Kepada Kehidupan"


Friday, November 7, 2014

ALFALFA DAN HERBLAX SHAKLEE




ALFALFA DAN HERB-LAX


Ramai yang bertanya saya tentang 2 produk terbaik untuk buang toksin dalam badan ni.

ALFALFA dan HERB-LAX mana 1 lebih baik?mana 1 lebih murah?


Hari ini saya senang sekali berkongsi dengan anda tentang 2 produk terlaris ini.

ALFALFA VS HERB-LAX

Kenapa perlu pilih Alfalfa?



ALFALFA SHAKLEE

ALFALFA SHAKLEE
Memang ramai yang amalkan makan Alfalfa terutama golongan ibu menyusu. Namun, semua orang (kecuali kanak2 tidak digalakkan) pun boleh amalkan sebab alfalfa bagus untuk buah pinggang.
Pengambilan alfalfa memerlukan kita minum air secukupnya mengikut keperluan berat badan kita.
Biasanya 25kg berat memerlukan 1 liter air jika berat kita 50kg kita memerlukan minima 2 liter air sehari. Tetapi bagi ibu menyusu adalah sangat bagus mengambil lebih demi memastikan badan tidak 'dehidrate' atau kekurangan air.Sebab alfalfa ni bersifat panas dan perlu sangat meminum air secukupnya.Lagipun kalau nak kuruskan badan secara sihat,perlulah mengambil air pada kadar yang lebih banyak,supaya badan kita lebih cepat membuang toksin dan sisa2 yang tidak diperlukan.

Alfalfa perlu dimakan setiap hari sebab banyak faedahnya. Antaranya ialah untuk kecantikan kulit. Selain itu, ia bagus untuk para isteri yang mengalami kekeringan bila bersama atau kering di bahagian sulit. Ia juga sangat membantu keradangan bagi mereka yang mengalami masalah 5 serangkai iaitu Asma, Alergik, Resdung, Gegata dan ekzema. Namun, pengambian air sangat penting untuk membantu mengurangkan keradangn sakit ini dengan pengambilan alfalfa tadi.

Selain itu, bagi yang mengalami masalah keputihan yang serius, alfalfa sangat membantu. Alfalfa tidak hanya sesuai untuk wanita tetapi juga untuk para lelaki dan golongan tua mahupun muda. Ia bagus untuk buah pinggang, membuang dengan lebih lawas dan bagus untuk kulit.

Bagaimana pula dengan herb-lax?

HERB-LAX SHAKLEE

HERB-LAX SHAKLEE
Ianya bukanlah julap seperti yang biasa di pasaran. Perlu diamalkan sekali sekala pada hujung minggu atau semasa kita bersantai di rumah. Ia membuat pembersihan usus dengan sangat lancar dengan syarat banyak makan buah dan minum air kosong. Kita takkan lalui cirit-birit dengan herb-lax, cuma senang membuang,lawas dan perut rasa sangat selesa selepas membuang.

Kita tahu setiap organ mempunyai fungsi yang tersendiri. Setiap organ berfungsi untuk sistem perkumuhan tersendiri. Kolon adalah untuk pepejal, buah pinggang untuk cecair, paru-paru untuk karbon dioksia, hati untuk detox manakala kulit untuk peluh.

Rata-rata penyakit berpunca dari sistem perkumuhan kolon yang tidak sempurna. Di sanalah tempat membiaknya bakteria dan memang dikatakan perut adalah rumah penyakit. Maka pembersihan usus seminggu sekali melalui Herblax sangat membantu mendapatkan kesihatan yang baik.

Pengambilan herblax saya cadangkan pastikan 6 jam selepas ambil herb-lax, kita berada di rumah supaya selesa untuk membuang. Biasanya bagus makan 4-5 biji sebelum tidur. Pastikan minum banyak air sebelum itu supaya proses membuang lebih lancar dan selesa. Tak perlu amalkan setiap hari kecuali hujung minggu atau tengah minggu jika makan berat ataupun selepas makan2 di pesta2 keramaian sepeti majlis kahwin dan sebagainya.

** Kredit : Puan Norita


Tips Pengambilan :

Alfalfa boleh diambil setiap hari sebagai tambahan diet harian, manakala di hujung minggu boleh ambil herblax. Pada hari ambil herblax tidak perlu ambil Alfalfa.

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Nak harga lebih murah?
Jom bersama kami dalam shaklee.Ketahui lebih lanjut dengan menghubungi saya SEKARANG JUGA!

------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Erna Tinus
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Negeri Sabah. Cod/by hand Ranau Sabah
Shaklee ID [ No : 992592 ]
Contact No : 016-8154633
Email : ennena.hc79@gmail.com
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 992592. Anda boleh dapatkan produk Shaklee dari saya
✓✓✓ Walk In ke mana2 Branch seluruh Malaysia, Sila gunakan ID 992592 untuk dapatkan supplement anda ✓✓✓ 

SET KURUS LENGKAP SHAKLEE

"Kesulitan Adalah Permulaan Kepada Kehidupan" 


OMEGAGUARD UNTUK KURUS

Percayakah anda bahawa omegaguard shaklee sangat membantu untuk jadi kurus dan langsing?

Omegaguard Shaklee
Membantu mengurangkan selera makan,kurangkan pengeluaran insulin untuk hadam gula dari makanan.Dengan itu badan terpaksa keluarkan simpanan lemak untuk tenaga(menghalang pembentukan lemak).
Bila selera makan sudah berkurangan,hormon serotonin juga akan kurang.hormon ini menyebabkan kita mudah rasa lapar.

Biasanya,bagi mereka yang nak kurus,saya cadangkan pengambilan Omega Shaklee di gabungkan dengan beberapa produk Shaklee yang lain.
Ianya lebih hebat dan efektif untuk mendapatkan hasil yang lebih cepat.

Sila Rujuk Gambar

SET KURUS SHAKLEE

Boleh ambil set bajet juga..
Omega + Alfalfa
Alfalfa + Lecithin
Alfalfa + Herblax
Omega(3 Biji) + Alfalfa(3Biji) + Lecithin(3 Biji) **Buat tempahan dan pembelian di sini dengan menghubungi saya dan saya akan memberitahu anda cara makan supplemen ni secara terperinci

Kenapa perlu gabungkan omegaguard dengan produk Shaklee yang lain?
Sebabnya;
1. Membakar lemak - Lecithin/ Omega Guard
2. Membuang lemak atau untuk detox - HerbLax / Alfalfa
3. Membina otot dan meningkatkan metabolisma - Cinch / ESP

Lecithin - Membantu proses pemecahan lemak
Omega Guard - Membantu proses memecahkan lemak dan mengawal selera makan

Herblax - Membantu membersihkan usus. Segala toksin, lemak dan lendir yang terdapat pada dinding usus akan dibuang melalui pembuangan air besar. Bila dinding usus sudah bersih, barulah tubuh kita boleh menyerap nutrien secara optimum.
Alfalfa - Bertindak sebagai fiber yang mengangkut keluar lemak-lemak yang dah dipecahkan

Cinch - Terdapat dalam tiga perisa iaitu coklat, vanilla dan cafe latte. Membantu mengekalkan otot masa proses kurus. Jadi badan anda takkan menggeleber bila dah kurus nanti.
ESP - Sumber protein. Indeks Glisemik yang rendah membantu proses mengurangkan berat badan dan menjaga otot

Sebab itulah saya lebih suka ambil set lengkap untuk mendapat kesan yang lebih efektif.
Dengan set ini anda boleh kurus tanpa berlapar kerana Set kurus Shaklee sangat lengkap dan boleh membantu anda mengurangkan berat badan secara sihat.
Kalau tengok pada senarai tu macam banyak pula yang perlu di ambil untuk
kurus kan?
Tak perlu risau, Anda boleh pilih mana yang perlu dulu mengikut bajet yang ada.Lain kali boleh tambah satu-satu mana2 yang kurang.

OMEGAGUARD SHAKLEE
OMEGAGUARD SHAKLEE

Call/SMS/WhatsApp : 016-8154633
Email : ennena.hc79@gmail.com
Facebook : Huiren Chee 
FanPage   : Vitamin Superb Ranau 

"Kesulitan Adalah Permulaan Kepada Kehidupan"

Wednesday, November 5, 2014

OMEGAGUARD KETIKA DEMAM SELSEMA

Sempena promosi omegaguard shaklee bulan ini,saya dengan senang hati akan kongsikan dengan anda semua kebaikan dan kelebihan supplemen terbaik ini.

Kami seisi keluarga sangat sukakan omegaguard.Bermula dari anak saya yang berusia 1,4,10,13,saya sendiri dan suami sangat perlukan omegaguard ni.
Dalam sebulan kami boleh habiskan 3-4 botol omegaguard.

Wow! Apa istimewanya Omegaguard??

Ketahui lebih lanjut tentang omegaguard di sini KLIK SAJALAH

Saya sangat pentingkan untuk sentiasa pastikan ada bekalan omegaguard dalam rumah.
Sebabnya, bila anak-anak demam selsema,saya akan berikan omegaguard,Chewable vita c dan Mealshake lebih kerap dari biasa

Fungsi Omegaguard ketika demam selsema


Meningkatkan sistem imunisasi kanak-kanak, Ianya dapat merawat demam selsema dan batuk kerana Omega 3 ini bersifat panas jadi apabila dimakan automatik memberi kesan panas dalam badan

Omega 3 ini mempunyai sifat anti radang dan anti inflamasi jadi ianya amat berkesan untuk mengurangkan serangan asma pada kanak-kanak dan mengurangkan penggunaan inhaler

Membantu dalam perkembangan otak kanak-kanak, kajian menunjukkan kanak-kanak yang mula mengambil omega 3 lebih awal ternyata otaknya lebih cerdas

Dapat merawat penyakit eczema dari dalam, biasanya ibu-ibu ambil alternatif untuk menyapu ubat luaran sahaja tetapi beberapa lama kemudian akan muncul kembali. Dengan pengambilan omega 3 dapat mengelakkan masalah eczema.

Dengan pengambilan Omega 3 juga didapati kanak-kanak lebih cergas dan aktif dan membantu meningkatkan fokus kanak-kanak semasa belajar.

OMEGAGUARD SHAKLEE

Omegaguard ini sangat berkesan untuk kami seisi keluarga.Tidak mustahil ianya akan membantu anda seisi keluarga juga.

Jom lihat testimoni orang lain juga..



TESTIMONI OMEGAGUARD




Orang bilang belum cuba belum tau, Kalau nak cuba Hubungi saya segera

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=657ad4f3e2afdf70f27fe834691fb65a

------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Erna Tinus
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Negeri Sabah. Cod/by hand Ranau Sabah
Shaklee ID [ No : 992592 ]
Contact No : 016-8154633
Email : ennena.hc79@gmail.com
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 992592. Anda boleh dapatkan produk Shaklee dari saya
✓✓✓ Walk In ke mana2 Branch seluruh Malaysia, Sila gunakan ID 992592 untuk dapatkan supplement anda ✓✓✓ 



"Kesulitan Adalah Permulaan Kepada Kehidupan"

Monday, November 3, 2014

PROMOSI NOVEMBER 2014



Salam sejahtera buat semua..Terima kasih kerana terus menjadi pembaca blog Ranau Healthy Vitamins.

Nak buat pengumuman...OMG! November 2014 Shaklee promosi ialah OMEGAGUARD!

Yeayyy..Terbaiklah.Hebat!




OMEGAGUARD SHAKEE

OMEGAGUARD PROMOSI

BERITA BAIK UNTUK PENGEDAR SAH SHAKLEE


APA TU OMEGAGUARD?

Omega 3 adalah asid lemak penting yang mengandungi EPA dan DHA yang sangat penting untuk perkembangan memori dan menajamkan minda.
Namun tubuh manusia tidak boleh menghasilkan EPA dan DHA ini dan kita perlu mendapatkan sumber EPA dan DHA dari sumber makanan dan juga supplemen.

Sumber EPA dan DHA yang terbaik adalah dari haiwan seperti ikan berbanding tumbuh-tumbuhan yang sukar ditukarkan oleh enzim tubuh.

Tahap enzim tubuh yang bagus dapat memproses kesemua EPA, DHA, ALA dan lain-lain yang lagi yang terkandung dalam Omega 3 dengan maksima.
Tak guna juga kita ambil makanan yang tinggi kandunga DHA, EPA dan lain-lain kalau enzim tubuh tidak berfungsi dengan baik.

Jadi amat penting pastikan tubuh dalam keadaan sihat supaya kesemua zat dan nutrien dari makanan dapat diserap dengan baik.


SUMBER OMEGA 3

Kelebihan Omega 3 dalam Omega Guard Shaklee
√ Minyak Omega 3 dalam Omega Guard Shaklee diesktrak dari ikan laut dalam dan berair sejuk (sardin, mackerel, herring dan anchovies)

√ Tidak dihasilkan dari minyak hati ikan yang mengandungi toksik.

√ Omega 3  dalam Omega Guard Shaklee mengandungi 3 kali lebih tumpat dari
    ketumpatan minyak hati ikan.

√ Sangat berbeza daripada produk omega 3 di pasaran kerana Omega Guard Shaklee satu-satunya minyak ikan omega 3 paling tulen, lengkap dengan 7 jenis asid lemak omega 3
    semulajadi termasuk EPA, DHA dan ALA.

√ 1 kapsul Omega Guard Shaklee membekalkan 905mg asid lemak omega 3, EPA dan DHA.

√ Omega Guard Shaklee dihasilkan daripada kaedah ultratulen bergred farmaseutikal
    berteknologi terkini

√ Kaedah utlratulen adalah proses penyulingan proprietari 3 molekul untuk mengektrask
    omega 3 yang tulen dan menyingkirkan bahan berbahaya seperti plumbum,
    merkuri, arsenik, kadmium, dioksin, dan PCB.


26 Manfaat Omega 3 Dalam Omega Guard Shaklee
1.  Omega 3 mengimbangi perubahan dan kepekatan hormon PMS wanita
2.  Melicinkan kulit dan kelihatan kemerah-merahan
3.  Mencegah salur darah dari tersumbat
4.  Omega 3 dapat mengelakkan strok
5.  Mengekalkan tekanan normal darah
6.  Membantu mengurangkan ketegangan urat leher
7.  Mengurangkan sakit kepala
8.  Merendahkan kolestrol
9.  Omega 3 dapat mencegah pembekuan darah dalam badan
10. Kekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL
11. Mengawal masalah obesiti
12. Mengurangkan risiko penyakit jantung
13. Sangat bagus untuk ibu hamil - membantu tumbesaran dan perkembangan
      otak janin
14. Meningkatkan perkembangangan memori janin dan kanak-kanak
15. Meningkatkan sistem imun tubuh dan sangat bagus untuk kesihatan kanak-kanak
16. Membantu menyihatkan paru-paru
17. Omega 3 juga boleh memperbaiki masalah alahan kulit seperti eczema, psoriasis, dll
18. Mengurangkan demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE
      (lupus erythematosus)
19. Omega 3 juga membantu memperbaiki penyakit buah pinggang
20. Membantu menentang kanser paru-paru, payudara, kanser prostat dan kanser kolon.
21. Membantu meningkatkan kesihatan hati selepas pembedahan
22. Membantu pankreas pesakit kanser berfungsi dengan lebih baik
23. Memelihara fungsi-fungsi sendi
24. Mencegah penyakit gout

Selain itu, Omega 3 yang tekandung dalam Omega Guard Shaklee membantu memperbaiki masalah berkaitan otak sepert:-

- Mencegah insomnia
- Mengurangkan tekanan emosi
- Mengurangkan kemurungan dan kebimbangan
- Membantu memperbaiki masalah autism
- Membantu memperbaiki masalah kanak-kanak hiperaktif
- Mengurangkan masalah schizophrenia
- Mengurangkan masalah lupa pada wanita yang telah melahirkan anak


Siapa Perlukan Omega 3 Untuk Menyokong Tahap Kesihatan?
1. Warga Emas
2. Pesakit Jantung
3. Wanita
4. Wanita yang telah melahirkan anak
5. Pesakit darah tinggi
6. Orang yang selalu lupa
7. Kanak-kanak berusia 1 tahun dan ke atas
8. Pelajar
9. Ibu menyusu
10. Ibu Hamil
11. Mereka yang mementingkan tahap kesihatan yang terbaik



* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.



TESTIMONI OMEGAGUARD

Jika anda berminat untuk menyertai Team Hebat Shaklee kami atau anda berminat untuk mendapatkan produk shaklee ni..

HUBUNGILAH SAYA SEGERA

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=657ad4f3e2afdf70f27fe834691fb65a
------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Erna Tinus
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Negeri Sabah. Cod/by hand Ranau Sabah
Shaklee ID [ No : 992592 ]
Contact No : 016-8154633
Email : ennena.hc79@gmail.com
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 992592. Anda boleh dapatkan produk Shaklee dari saya
✓✓✓ Walk In ke mana2 Branch seluruh Malaysia, Sila gunakan ID 992592 untuk dapatkan supplement anda ✓✓✓ 



"Kesulitan Adalah Permulaan Kepada Kehidupan"

PENAWAR PENYAKIT ASMA



Hai semua..
Terima kasih kerana menjadi pembaca setia entry Ranau Healthy Vitamins
Kesibukan harian menyebabkan saya lambat pula dapat tulis entry baru..hihi

Sempena promosi Omegaguard bulan ni,saya nak kongsi dengan anda tentang Kebaikan Omegaguard untuk penawar Asma atau sesak nafas berulang di kalangan kanak2

Asma di kalangan kanak-kanak adalah penyakit yang biasa dan ia melibatkan semua peringkat umur. 10 -14 % kanak-kanak sekolah menghidap asma.
Walau bagaimanapun, banyak kajian menunjukkan bahawa penyakit ini semakin menular dan lebih serius di kalangan kanak-kanak.

Serangan asma boleh tergolong kepada serangan yang tidak serius, sederhana hingga ke tahap yang boleh mengancam nyawa. Serangan asma adalah sebab utama/punca kanak-kanak dimasukkan ke hospital.
Asma terjadi kepada kanak-kanak sama ada mereka mempunyai sejarah asma dikalangan ahli keluarga ataupun tidak. Kanak-kanak yang ada sejarah asma di kalangan ahli keluarga dan penyakit alahan lain seperti ekzema, allergic rhinitis dan demam alah (hay fever) mempunyai risiko yang lebih tinggi untuk mendapat asma.

Apakah itu asma?
Asma adalah satu penyakit radang sistem pernafasan yang kronik, di mana salur pernafasan menjadi:
Merah.
Bengkak.
Menghasilkan lendir berlebihan.
Mudah terangsang (hypersensitive).
Apabila terdedah kepada rangsangan atau faktor pencetus, salur pernafasan menjadi sempit dan ini menyebabkan k
esukaran bernafas.

Tahap serangan asma berubah mengikut masa bergantung kepada pendedahan terhadap pencetus dan ubat kawalan asma.

Apakah faktor pencetus?
Ada beberapa faktor pencetus yang menyebabkan gejala asma. Ada faktor pencetus yang biasa kepada semua pengidap asma, manakala ada antaranya bergantung kepada individu tersebut.

Antara faktor pencetus asma adalah:
Jangkitan virus pada sistem pernafasan.
Merokok.
Perubahan cuaca.
Alahan pada debunga seperti house dust mile, kulat dan binatang peliharaan.
Senaman.
Bahan perangsang seperti minyak wangi, bau cat dan habuk lantai.
Makanan dan perasa tambahan makanan.
Ubat seperti aspirin atau lain-lain ubat tahan sakit (NSAIDs atau pain killer).
Emosi.
Gastro-oesophageal reflux (Pengaliran asid dari dalam perut ke atas).

Apakah gejala asma?
Gejala utama adalah:
Batuk.
Batuk di waktu malam (waktu tidur).
Rasa ketat di dada (nafas berbunyi seperti wisel).
Susah bernafas.

Apakah tanda-tanda asma?
Sebahagian dari kanak-kanak tiada tanda perubahan fizikal semasa bebas dari serangan asma.
Dada berbentuk dada burung (Barrel-shape chest) dapat dielakkan sekiranya asma dapat dikawal dengan baik.
Adanya tanda-tanda penyakit ekzema dan resdung (allergic rhinitis) juga menyokong diagnosa asma.
Tanda kelihatan lebih jelas sewaktu serangan asma. Kanak-kanak mungkin mengalami:
Nafas berbunyi (Audible wheeze).
Susah untuk menghembus nafas (breath out).
Nafas laju.
Denyutan jantung cepat.

Serangan yang teruk menyebabkan kanak-kanak :
Kelihatan gelisah.
Letih lesu.
Bimbang.
Kulit berpeluh dan sejuk.
Warna kebiruan pada bibir dan kuku.
Penurunan pada bacaan peak flow berbanding kadar bacaan peak flow terbaik individu tersebut (predicted value or personal best).
Kredit: Myhealth.com.my

OmegaGuard Supplemen yang sangat membantu untuk pulih daripada masalah asma.

OMEGAGUARD SHAKLEE

OMEGAGUARD SHAKLEE


Antara ubatan yg biasa dicadangkan oleh doktor untuk merawat asma/ asthma adalah steroid. Tetapi kita tahu steroid memberi kesan sampingan dalam jangka masa panjang.Sebab itu kalau ada penawar lain,selain steroid lagi bagus.
Untuk pengerahuan anda kandungan omega 3 mampu bertindak seperti steroid tapi ianya tidak akan memberikn kesan sampingan seperti mana steroid. Bonus kepada ibu mnyusu yang mengamalkan omegaguard kerana kandungan DHA dalam Omega Guard akan disalurkan kepada anak (DHA baik untuk otak anak).

Kajian juga menunjukkan mereka yang menghidap penyakit berkaitan inflamasi seperti asma/ asthma mempunyai kandungan Omega-3 yang rendah.

Pengambilan Omega-3 dari minyak ikan terbaik Omega Guard membantu meredakan inflamasi.

Mengapa Omega Guard Shaklee berbanding minyak ikan lain?

1. Minyak Ikan Terbaik Di Dunia

OmegaGuard Shaklee terdiri daripada 7 asid lemak Omega-3 semulajadi iaitu EPA (Eicosa Pentaenoic Acid), DHA (Docosa Hexaenoic Acid), ALA dan lain-lain lagi. Satu hidangan OmegaGuard (3 biji) menyediakan 990mg Asid Lemak Omega-3.

2. Ultratulen & Bergred Farmaseutikal

Omega Guard dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari 3 molekul yang memekatkan asid lemak omega-3 yang bermanfaat di bawah suhu rendah yang terjaga. Proses ini menumpukan kepada penghasilan asid lemak Omega-3 yang asli dan menghilangkan pencemaran termasuk logam berat, merkuri, kadmium dan sebagainya yang terdapat di dalam kebanyakan jenis ikan.

3. 50% lebih pekat dari mana2 produk di pasaran

Peraturan makan omegaguard untuk kanak2

1-2 tahun : Sebiji 2 x seminggu
3-4 tahun : Sebiji 3 x seminggu
5-6 tahun : Sebiji selang sehari
7 tahun ke atas : sebiji sehari

Boleh bocorkan softgel omegaguard dan campurkan kedalam bancuhan susu botol untuk kanak2 yang belum boleh menelan sebiji omegaguard.

Anak saya berumur 1 dan 4 tahun saya cuma bocorkan sedikit omegaguard tu dan picitkan kedalam mulut mereka.Bekas softgel tu pun dimakan juga,kunyah seperti makan gula2..

Anak2 saya yang kecil ni tiada masalah asma,cuma saya tetap berikan omegaguard kerana banyak sungguh khasiat yang terdapat dalam sebiji sofgel omegaguard.Dan saya berikan omegaguard ni kepada anak saya yang berumur 13 tahun kerana sebelum ni dia pernah menghidap asma.Syukurlah sejak konsisten makan omegaguard ni,serangan asma belum pernah kembali.Mudah-mudahan penyakit asma tu sudah tiada lagi untuk selamanya.

Produk Shaklee bukan ubat tau tetapi supplemen terbaik untuk kesihatan.
Sila baca DISCLAIMER.



TESTIMONI PENGGUNA PRODUK SHAKLEE



TESTIMONI SHAKLEE

TESTIMONI SHAKLEE

OMEGAGUARD SHAKLEE

Hebatnya Omegaguard Shaklee. Dapatkan SEKARANG JUGA!
PROMOSI NOVEMBER 2014
BELI 6 BOTOL PERCUMA SEBOTOL
ATAUPUN NAK BELI 2 BOTOL DAPAT DISKAUN 5%
ATAUPUN NAK BELI SEBOTOL SAJA PUN BOLEH.

HUBUNGI SAYA SEGERA


https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=657ad4f3e2afdf70f27fe834691fb65a

Sila hubungi saya segera :


------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Erna Tinus
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Negeri Sabah. Cod/by hand Ranau Sabah
Shaklee ID [ No : 992592 ]
Contact No : 016-8154633
Email : ennena.hc79@gmail.com
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 992592. Anda boleh dapatkan produk Shaklee dari saya
✓✓✓ Walk In ke mana2 Branch seluruh Malaysia, Sila gunakan ID 992592 untuk dapatkan supplement anda ✓✓✓ 



"Kesulitan Adalah Permulaan Kepada Kehidupan"